Avatar billede ingolf Nybegynder
05. januar 2006 - 11:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gemme Excel-fil automatisk

Hvordan får man Excel til automatisk at gemme en fil for hver time?
Avatar billede supertekst Ekspert
05. januar 2006 - 11:36 #1
Makro i ThisWorkBook:

Prøve følgende:

sub WorkBook_Activate()
  Application.OnTime Now + TimeValue("01:00:00"), "GemProcedure"
end sub

I et Modul:

sub GemProcedure()
  Activeworkbook.save
  Application.OnTime Now + TimeValue("01:00:00"), "GemProcedure"
end sub
Avatar billede ingolf Nybegynder
05. januar 2006 - 11:53 #2
supertekst
Lidt ekstra hjælp ønskes.
Jeg har aldrig lagt en makro ind før eller oprettet et modul.
Avatar billede sjap Praktikant
05. januar 2006 - 12:02 #3
Alternativ løsning:

Gå ind i menuen Funktioner/Tilføjelsesprogrammer og vælg funktionen "Autogem" og tryk OK.

Så kan menuen "Autogem" findes under menuen "Funktioner". Nå den aktiveres kan du vælge hvor lang tid, der skal gå mellem hver gang der gemmes.
Avatar billede supertekst Ekspert
05. januar 2006 - 12:39 #4
OBS:

Gem oplysninger til automatisk gendannelse hvert Opretter automatisk en projektmappefil til gendannelse med det tidsinterval, du angiver i boksen Minut (skriv et tal fra 1 til 120). Hvis din computer går i stå (holder op med at reagere), eller der opstår et strømsvigt, åbner Microsoft Excel filen til automatisk gendannelse, næste gang du starter Excel. Filen til automatisk gendannelse kan indeholde oplysninger, der ikke er blevet gemt, og som ellers ville gå tabt i din originale projektmappe. Hvis din originale projektmappe er blevet beskadiget, kan du gendanne oplysningerne ud fra filen til automatisk gendannelse.

VIGTIGT: Automatisk gendannelse erstatter ikke kommandoen Gem - du skal fortsat gemme din projektmappe, når du er færdig med at arbejde på den.
Avatar billede ingolf Nybegynder
05. januar 2006 - 13:05 #5
sjap
Det lyder nemt. Jeg kan dog ikke finde det du foreslår under Tilføjelsesprogrammer. Men under Indstillinger under Funktioner findes der noget under fanebladet Gem, hvor man kan indstille på minutter for autogem.
Avatar billede sjap Praktikant
05. januar 2006 - 13:11 #6
ingolf > Så er du nok bare priviligeret med en nyere version af Excel (jeg fusker stadig med en 97'er). Det ser ud som du har fundet den rigtige funktion. :0)
Avatar billede supertekst Ekspert
05. januar 2006 - 13:14 #7
Lidt ekstra hjælp - hvis du vil anvende den "rigtige gem"

Se på regnearket - tryk Alt+F11 - VBA udviklingsværktøj vises
Dobbeltklik på ikonet ThisWorkBook - indsæt følgende (via udklipsholder):

Sub Workbook_activate()
    Application.OnTime Now + TimeValue("01:00:00"), "Module1.GemProcedure"
End Sub

-

Tryk på Menupunktet " Insert" - vælg Module - dobbeltklik på ikonet Module1 - indsæt denne kode:

Sub GemProcedure()
    ActiveWorkbook.Save
    Application.StatusBar = "Gemmer " + CStr(Now)    'Viser sidste Gem i statuslinien
    Application.OnTime Now + TimeValue("01:00:00"), "module1.gemProcedure"
End Sub

- - -
Gem ved hjælp af knappen i værktøjslinien - luk udviklingsværktøjet ned

Tilbage i regnearket - Vælg Funktioner / Makro / Sikkerhed - vælg laveste niveau
Gem regnearket - luk det ned og åbn igen.
Avatar billede ingolf Nybegynder
05. januar 2006 - 13:33 #8
supertekst
Tak for ulejligheden med den ekstra hjælp. Der vil gå noget tid inden jeg får det afprøvet.
Avatar billede ingolf Nybegynder
02. april 2006 - 20:25 #9
Det kniber mig at finde ud at de foreslåede tips (specielt forslaget fra supertekst). Jeg vælger at give point til sjap, idet jeg ikke kan lide ikke at få afsluttet spørgsmålet. Undskyld supertekst, jeg ved ikke om dit forslag er bedre.