Avatar billede sameaim Nybegynder
05. januar 2006 - 20:41 Der er 6 kommentarer

Hive liste ud over alle printere i et domain via AD osv.

Hejsa,

Sidder her og "skal" hjælpe med at hive en liste ud over samtlige printere der findes i et domain/netværk. Top domain'et kører på win2k...

Listen skal indeholde printernavn (dvs. share-name) og ip addresse, hvor på printeren eksistere.

Hvis dette ikke kan laves ud fra et domain, så vil at lave det ud fra server også være fint nok, så længe den bare kan skaffe share-name og ip addresse på samtlige printere installeret på maskinen/serveren (Print servere (Der køres windows 2003 - derfor er spørgsmålet lagt i Server - Windows 2003).

Vi taler om flere tusinde printere, så det er kun til nød at vi manuelt vil gå igennem hver eneste print-server og noter share-name og ip addresse på samtlige printere.

Nogle der ved hvordan dette best løses?.

Tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2006 - 21:49 #1
Avatar billede sameaim Nybegynder
06. januar 2006 - 06:39 #2
Vil dette script også give os ip'en på hver eneste printer?, eller skal vi have fat i et andet script til det?. For som sagt, share-name er ikke nok.

Men tak for svar :D
Avatar billede morten_leth Nybegynder
09. januar 2006 - 13:29 #3
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9B9F2925-CBC9-44DA-B2C9-FFDBC46B0B17&displaylang=en

Den kan i hvert fald nogen trix, der kan du backuppe alle printerne og derefter kan du smide dem ind i et nyt domain... ;) vi bruger den til at lave en backup af alle vores printere og print drivere.. så i tilfælde af den går ned kan vi hurtigt få en ny op og spille.. ;)
Avatar billede isl19960 Nybegynder
11. januar 2006 - 12:32 #4
http://dameware.com/products/dntu/

Er et glimrende værktøj som jeg tidligere har brugt til selvsamme opgave som du skal igang med.

Desuden kan programmet et væld af andre nyttige ting ;-)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
11. januar 2006 - 15:26 #5
hehe... vil give isl19960 fuldstændig ret... det er et glimragende program, men tænkte blot at det ikke var gratis var egentlig derfor jeg ikke linkede til det.. ;) hehe...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
11. januar 2006 - 15:59 #6
Hvis domænet og omfanget af printere er som det lyder til, så burde 1.900,- ikke skræmme... ;)
Samtidig med at få løst problemet, får man et ret omfangsrigt værktøj til at løse andre opgaver med...

... og så kan den hentes i en fuld funktionsdygtig prøve-version som virker i 30 dage... så er det bare denne opgave den kan løse, er det jo så også gratis :D