Avatar billede Nybegynder
06. januar 2006 - 10:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Katalog krypt

Jeg har kyptere mit "Dokumenter" katalog også ominstaleret min computer og nu kan jeg ikke komme i kontakt med mit katalog. Jeg har prøvet at dekrypt mit katalog med forgæves. jeg kan heller ikke ænder mit password på kataloget hvad gør jeg ??

Jeg køre med en Windows XP sp2
Avatar billede boxer Nybegynder
06. januar 2006 - 10:15 #1
Først og fremmest skal du have krypteringsnøglen for at kunne dekryptere kataloget.
Dernæst er du muligt at du skal "overtage ejerskabet" men som sagt først efter du har brugt den krypteringsnøgle der blev dannet da du krypterede.

Overtage ejerskab:
http://support.microsoft.com/?kbid=308421
Avatar billede polle007 Nybegynder
06. januar 2006 - 10:26 #2
Hvis du ikke har taget en backup af din krypteringsnøgle, så er der desværre ikke ret meget at gøre

http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prnb_efs_uizt.asp

kan også gøres fra internet explorer > indstillinger > indhold > certifikater
Avatar billede polle007 Nybegynder
06. januar 2006 - 10:39 #3
Hvis den er tabt, kan du prøve at kigge på denne side
http://www.beginningtoseethelight.org/efsrecovery/index.php

et EFS recovery program og et fil recovery program kan måske redde dig
Avatar billede Nybegynder
10. januar 2006 - 21:25 #4
Hej poll007.
Det svar du gev mig prej i den rigtig retning. Så hvis du vil havde point så kan du få dem hvis du lige svarer på denne kommentar.
Avatar billede Nybegynder
23. januar 2006 - 21:41 #5
ok du vil ikke have 150 point. så beholder jeg dem selv.