Avatar billede jensoest Nybegynder
10. januar 2006 - 17:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Navnekonvention for Samsung LCD TV-skærme

Hej

Er der en, som kan forklare mig Samsungs navnekonvention for deres LCD TV-skærme eller eventuelt henvise mig til et sted, hvor den står beskrevet.

Et eksempel på en række Samsung LCD TV-skærme er følgende:

LE40M61B

LE46M51B
LE40M51B
LE32M51B
LE26M51B

LE40R51B
LE32R51B
LE26R51B
LE23R51B

LE37R41B
LE32R41B
LE26R41B
LE23R41B

De to første bogstaver udtrykker formentligt, at det er en LCD TV-skærm, og de efterfølgende cifre er skærmstørrelsen. Men hvad står det næste bogstav for? Og de næste to cifre? Og det sidste bogstav?

Har de to sidste cifre noget med generationen af Samsung LCD TV-skærme at gøre?. Eksempelvis kunne 61 stå for en 6. generation LCD-skærm.

Jeg ved, at Samsung nu producerer 7. generations LCD-skærme, men jeg har ikke kunnet finde noget, der så skulle passe på det.

Jeg håber, at der er en ekspert derude, der ved noget om dette.

Mvh.
Jens
Avatar billede lede Nybegynder
11. januar 2006 - 14:03 #1
Det er alle 7.generatins paneler, de sidste bogstaver og tal står serie og model, R serierne har samme specs (iøvrigt også som M51) hvormod M61 har bedre specs.
Avatar billede jensoest Nybegynder
20. september 2008 - 20:06 #2
x