Avatar billede donby Nybegynder
11. januar 2006 - 09:27 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Ekstern HDD problemer

jeg har en 2.5 tomme ekstern hdd i en vipower pocket drive combo vpa-25289 skuffe.. Mit problem er  så når jeg skal overføre fra den eksterne til en computer. Programmer er intet problem at overføre. Når jeg så vil overføre film går den helt i koma. De fleste film er ikke noget problem men enkelte film når den lige at overføre en smule af og så går den bare i koma.. hvis jeg så annullere, skal jeg helt tage hdd fra comp for at kunne slette den del den har overført til comp.. filmene har været i flere forskellige formater. DVD, xvid, svcd.. det er dog ikke alle film i disse formater der er problemer med, bare enkelte. De film der er problemer med kan jeg fint se, hvis jeg afspiller direkte fra ekstern hdd, men når jeg vil overføre dem går det hele i selvsving..

håber i kan hjælpe

mvh. Donby
Avatar billede nva Praktikant
11. januar 2006 - 09:34 #1
Har du prøvet at scanne din externe disk for eventuelle fejl? Det kunne måske være det der var grunden.
Avatar billede donby Nybegynder
11. januar 2006 - 09:38 #2
disken er blevet scannet med alt hvad der dytter og blinker
Avatar billede guanomo Nybegynder
11. januar 2006 - 09:47 #3
Har du prøvet at brænde dem på en CD?
Prøvet disken i en anden computer?

Har selv haft problemer med nogle filer på en ekstern disk og det var simpelthen sket det at disken var gået i ged lige hvor de lå, kunne rette fejlene på diskene med filer kunne ikke overføres eller åbnes (det var en masse feriebilleder.. skod)
Avatar billede donby Nybegynder
11. januar 2006 - 09:51 #4
det er samme prob uanset hvilken comp den er sat til. de kan fint brændes og afspilles, bare ikke klippes/kopieres
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2006 - 10:24 #5
Prøv at gå i start -> kør > skriv: regedit

Find nedenstående og slet den:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"

(tror det er attributerne der er galt med - kan evt. ikke kan læses osv)
Avatar billede donby Nybegynder
11. januar 2006 - 10:36 #6
haverslev > (tror det er attributerne der er galt med - kan evt. ikke kan læses osv) kan det også være når det kun er enkelte filer?? filerne kan jo godt afspilles bare ikke kopieres
Avatar billede donby Nybegynder
11. januar 2006 - 10:41 #7
jeg har nu slettet den, der ligger dog stadig en fil under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}    filen hedder standard  reg_sZ  avi properties handler.. skal den slettes?
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2006 - 11:00 #8
Jeg er lidt i tvivl om den kan slettes, men prøv at kopier den og gem den.
(for evt. senere brug, hvis du ikke kan SE Avi filerne i din player)
Slet den så herefter og se om det har en effekt på overføringen
Avatar billede donby Nybegynder
11. januar 2006 - 11:12 #9
jeg skal have prøve eksamen i programmering nu. prøver lige når jeg kommer hjem.. haverslev > det med den nøgle, burde vel ikke være problemet når det er på alle computere det sker. Prøver at sætte det medfølgende strømstik til, så det ikke udelukkende er usb kabel den sættes til med og ser om det hjælper. vender tilbage ved 15 tiden
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2006 - 11:31 #10
Det jeg mener med: (tror det er attributerne der er galt med - kan evt. ikke kan læses osv)
Er at der an være problemer med at "læse/géndkende" de attrip./egenskaber der er tilknyttet de filer der er på den ext.harddisk.
Ved at slette ovenstående, så skal den ikke "læse" attrips osv.
Avatar billede donby Nybegynder
11. januar 2006 - 15:11 #11
nu har jeg så slettet alt på hdd, det var 3 ud af 20 film jeg ikke kunne flytte.. quick format virker fint, men fuld format går i stå ca halvvejs.. hvis jeg så kører en fejl søgning går alt også ok med mindre jeg sætter check i check for og genopret bad sectors, og det tyder jo ikke godt. er der nogen programmer jeg kan hente og prøve at køre på dyret der måske er mere effektive end windows egen fejlsøgnings funktion?? hdd er en fujitsu MHT2040AH PL
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2006 - 17:12 #12
Kig under Hard Disk Diagnosis.
http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede donby Nybegynder
11. januar 2006 - 18:00 #13
haverslev > nu har jeg slettet disken totalt i diskhåndtering, oprettet en ny og fået den til at køre en komplet format. jeg har også fået den til at køre en komplet "scandisk" uden den meldte noget galt.. mon den er ok så?? det link du smed, deres diagnostic tool understøtter ikke min hdd, men mon ikke det jeg har kørt komplet er nok??
Avatar billede donby Nybegynder
11. januar 2006 - 18:08 #14
nu har jeg også flyttet en af de film over på hdd der gik i koma, og flyttet den tilbage igen uden probz.. tror det har løst problemet, hvad mener du haverslev?? lig et svar så er der lidt point for et godt forsøg på at hjælpe :-) Thanx Man
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2006 - 18:31 #15
Om problemet er løst, skal jeg ikke kunne sige.
Du har vel ikke en af de 3 film som du ikke kunne flytte og afprøve med ?
Avatar billede donby Nybegynder
11. januar 2006 - 18:51 #16
er afprøvet og det gik fint
Avatar billede donby Nybegynder
11. januar 2006 - 18:52 #17
zxs
Avatar billede donby Nybegynder
11. januar 2006 - 18:52 #18
håber du synes fordelingen er fair, ellers sig bare til :-)
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2006 - 18:54 #19
Alles OK ;o)
Avatar billede nva Praktikant
16. januar 2006 - 07:54 #20
Ikke fordi jeg ønsker points - men var det så fordi der var fejl på disken som antydet i min første kommentar?