Avatar billede target Nybegynder
12. januar 2006 - 15:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Replicate fra en MS Acces til MS SQL

Hej

Jeg har brug for at replikere data fra en Access database, over i en MS SQL server database.
Jeg har ikke mulighed for at lave ændringer i Access-databasen, da den ikke tillhører mig, men har rettigheder til at læse fra den.
Er der en smart måde hvorpå, man kan sætte MS SQL serveren op til automatisk at replikere data fra Access databasen?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 06:22 #1
Nej du kan, efter min bedste overbevisning, ikke sætte replikering op mellem en MS SQL Server og en MS Access database. Du bliver nok nødtil at udvikle noget, som kan flytte disse data for dig. Min umiddelbare tanke ville være at lave noget DTS og så afvikle det ved hjælpe af MS SQL Agent med mellemrum - kunner det være en ide?
Avatar billede target Nybegynder
13. januar 2006 - 08:41 #2
Det var også det jeg var bange for, men ville helst undgå det. Lader lige spørgsmålet ligge weekenden over, så håber jeg der er nogen der kender en smart løsning.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 08:49 #3
Fandt lige denne her : http://www.issociate.de/board/post/287686/Synchronising/replicating_access_with_sql_server.html

måske der kunne være et lead i den ??
Avatar billede target Nybegynder
13. januar 2006 - 10:09 #4
Har prøvet at linke Access-databasen, men det er stadig ikke muligt at replikere den vej. Så skal jeg alligevel skrive et lille program, som sørger for at hente data'ene ud fra Access databasen. :/
Avatar billede target Nybegynder
19. januar 2006 - 10:11 #5
Okay, jeg lukker spørgsmålet her