Avatar billede le_bon Nybegynder
12. januar 2006 - 23:49 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Træt af

Hallo,

Jeg har prøvet et hav af forskellige preloadere, og alle "hakker" de i det når jeg vil have dem til at afspille et mc på 100 frames (De skal ikke bare vise en _xscaled bar).
Animationen hopper fra f.eks. frame 35 til 85 til 100.

Den seneste version af et preloadscript er følgende:

stop();
var bt = this.getBytesTotal();
kbt.text = Math.round(bt/1000);
this.onEnterFrame = function () {
var bl = this.getBytesLoaded();
var pr = bl/bt*100;
//kbl.text = Math.round(bl/1000);
precube.colorcube.prl.text = Math.floor(pr)+"  %";

percent_done = int((bl/bt)*100);
precube.gotoAndPlay(percent_done);

//bar_mc._xscale = pr;
if (pr == 100) {
  delete this.onEnterFrame;
  play();
}

Hvem kan give mig en preloader der virker?

Mvh. le_bon
Avatar billede le_bon Nybegynder
12. januar 2006 - 23:50 #1
Undskyld den intetsigende overskrift, det var en fejl!

c",)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. januar 2006 - 00:36 #2
Hvis du bruger attachMovie / attachSound oder so så vil preloaderen først reagere når disse ting er hentet - For at undgå det lægger du preloaderen ud i en ekstern fil der så loader din "hovedfilm" i stedet.
Avatar billede le_bon Nybegynder
13. januar 2006 - 09:26 #3
Hej nikolajdu, den starter såmend ikke sent, det er mere at den hopper fra f.eks frame 35 til 85 til 100 i min lille preloading mc. Den kører slet ikke jævnt. Tjek f.eks. de forskellige preloadere på www.allegrofilm.dk. De "springer" fra noget lignende 20% - 45% - 80% - 100%.

c",)
Avatar billede cpufan Juniormester
15. januar 2006 - 21:45 #4
hvor mange frames løber denne preloader over?

sæt den evt. til at loope hver 1/8 sekund
Avatar billede le_bon Nybegynder
15. januar 2006 - 23:33 #5
cpufan > Den løber over 100 frames. Hvad mener du med at sætte den til at loope?
Avatar billede cpufan Juniormester
16. januar 2006 - 00:35 #6
åhja det gør den også.....

læste ikke ordentligt

//
Avatar billede cpufan Juniormester
16. januar 2006 - 00:52 #7
hvorfor er det at du vil have 100 frames?
Avatar billede le_bon Nybegynder
16. januar 2006 - 10:45 #8
Hehe :)
100 frames for 100%. Vil det hjælpe at lave det anerledes, tror du?
Avatar billede cpufan Juniormester
16. januar 2006 - 10:50 #9
ja bestemt

du har denne:

precube.colorcube.prl.text = Math.floor(pr)+"  %";

hvis din preloader kører 12 frames pr sekund ville jeg gøre det over 2 eller 3 frames

hvor din actionscript ligger i frame 1

og sidste frame (2 eller 3)
har en
gotoAndPlay(1)
Avatar billede cpufan Juniormester
16. januar 2006 - 10:51 #10
du skal så lige huske at slette

precube.gotoAndPlay(percent_done);
Avatar billede le_bon Nybegynder
16. januar 2006 - 11:25 #11
Hej igen...ok, det vil jeg afprøve i løbet af dagen. Jeg kører 60 frames/sek, hvad vil du så anbefale, og hvorfor?
Avatar billede cpufan Juniormester
16. januar 2006 - 11:29 #12
som før nævnte omkring 1/8 sekund til et loop

så 60/8 = 7 eller 8 frames.
Avatar billede le_bon Nybegynder
16. januar 2006 - 11:45 #13
Ahaaa...sådan. Tak for hjælpen ind til videre, jeg vender lige tilbage senere.

c",)
Avatar billede le_bon Nybegynder
16. januar 2006 - 13:35 #14
Ok, så har jeg testet det. Det hjælper desværre ikke, men jeg tror faktisk at det skyldes at den mc der bliver loadet ikke er særlig tung, så scriptet kun når at køre 2-3 gange inden den er loadet 100%. Jeg har testet med en 2mb jpg, og så ser det fint ud.

Men det er en god tommelfingerregel den der med 1/8 sek, den vil jeg huske fremover. Smid lige et svar, cpufan, og tak for hjælpen.

c",)
Avatar billede cpufan Juniormester
16. januar 2006 - 14:28 #15
ja det havde jeg også tænkt - det med filstørrelse,
men eftersom du skrev at du havde testet mange, troede jeg du også havde testet med andre movies (tungere)
Avatar billede le_bon Nybegynder
16. januar 2006 - 15:22 #16
Det har jeg også før hen, men der har jeg ikke lavet "1/8-tricket", så mon ikke det hjælper fremover...

c",)