Avatar billede Slettet bruger
26. april 2001 - 19:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Installering af 2 styresystemer

Er det muligt at installere 2 styresystemer på sammen maskine? Jeg har lige nu RedHat Linux 7.0. Det drejer sig om en af følgende: WinMe/2K eller NT4.0. Skal jeg bare lade maskinen starte med en win-start-disk og så installere ved siden af ?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
26. april 2001 - 19:31 #1
Boot op i dos og brug Fdisk til at partionere din harddisk i 2 dele, installer så NT (et eller andet) på den primære partion og derefter start installationen af Linux, der er der en guide til at sætte den løse plads op til linux partioner!
Avatar billede kornfreak Nybegynder
26. april 2001 - 19:35 #2
Foresten mener jeg du kan \"tage\" noget af din Fat32 (nuværende drev) og lave om til Linux partioner under installationen af linux!
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2001 - 19:40 #3
Jeg HAR installeret Linux på maskinen! Nu vil jeg gerne have NT ved siden af! Og lad os sige der er 2 fysisk adskilte diske eller de er partionerede...
Avatar billede kornfreak Nybegynder
26. april 2001 - 19:43 #4
Aah..mig der tåger i dag ;)
Okay..så burde det ikke være noget problem da NT også laver en form for bootmanager i bootsectoren, jeg ved dog ikke om den kan finde Linux...men ellers kan du vel bare installere LILO igen...
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2001 - 19:45 #5
Jeg prøver her i weekenden =]
Fortsættelse følger ...

=]
Avatar billede kornfreak Nybegynder
26. april 2001 - 19:49 #6
held & lykke...jeg vil dog stadig anbefale win først og derefter linux ;)
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2001 - 19:50 #7
Det er for sent nu ... Men det med at installere Lilo igen: Er det bare at boote fra CD og så vælge den installation ?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
26. april 2001 - 19:54 #8
Altså..hvis du booter fra cd, skal du jo installere hele lortet igen..altså linux, men du kan finde Lilo konfigurationen inde i linux, eller du kan finde den rpm pakke der hedder lilo-etellerandet.rpm

Det er ikke sikkert du kan komme ind i linux, så lav lige en bootdisk inde fra linux først!
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2001 - 20:23 #9
Jeg ser på det =] Jeg har i hvert fald lavet en Linux bootDISK så jeg burde kunne komme den vej!
Avatar billede kornfreak Nybegynder
26. april 2001 - 20:35 #10
Okay..så kan det ikke gå helt galt :)
Avatar billede kmikkels Nybegynder
29. april 2001 - 09:28 #11
DU ku jo også installere vmware
Se www.vmware.com, så kan du køre de to os\'er på samme tid
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2001 - 18:21 #12
Ikke min ide!