Avatar billede tpiil Nybegynder
16. januar 2006 - 13:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tænd PC ved strømtilslutning

Jeg har en pc som bliver slukket pga. strømafbrydelse. Den skulle meget gerne tændes når strømmen tilsluttes igen.

Burde man ikke kunne forbinde den ledning som går fra tænd knappen til bundkortet til noget andet så pc'en burde tænde med det samme den får strøm?
Avatar billede screem_brille Novice
16. januar 2006 - 13:26 #1
kik først i bios, der kan man ofte sætte den til at starte op ved istættelse af power kabel (som jo netop gør at den tænder når strømmen kommer igen), men nej du kan ikke bare lave en kortslutning af den ledning (den ville så slukke igen efter ca 4 sekv, og tænde igen, og fortsætte sådan).
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. januar 2006 - 13:47 #2
Det er i dinBOIS under Power menuen under APM konfiguration, og hedder Restore on AC Power Loss.

Der er normalt mulighed for at vælge Power On, og dermed starter den op ved genetablering af strømmen, selv om den var slukket da strømmen gik.

Du kan også vælge Last State, og der vil den starte op, hvis den var tændt da strømmen gik, og den vil forblive slukket, hvis den var slukket da strømmen gik.
Avatar billede tpiil Nybegynder
16. januar 2006 - 14:02 #3
Tak for hjælpen, fandt det :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. januar 2006 - 15:22 #4
velbekomme ;-)