Avatar billede aa_1234 Nybegynder
17. januar 2006 - 23:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mit kærm kabel er knækket hvordan samler jeg det igen??

Heey alle . . .

Mit skærm kabel er knækket, og jeg ved ikke hvordan man kan smale det igen, der er 9 ledninger eller sådan noget og jeg aner ikke hvor de skal placeres??

Håber jeg får svar. . . :'D
Avatar billede boxer Nybegynder
17. januar 2006 - 23:22 #1
Du skal have et nyt kabel på. Det koster ikke alverden og kan fikses i enhver (næsten) computerforretning.
Avatar billede screem_brille Novice
17. januar 2006 - 23:24 #2
hvis den er med løs kabel, ellers skal den på værksted da det er fastmonteret indvendigt.
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
17. januar 2006 - 23:24 #3
Har du nogen linkt evt??

Hmm, jeg har en stik til ledningen og ben, kan jeg ikke selv samle det??
Avatar billede screem_brille Novice
17. januar 2006 - 23:26 #4
der er ingen standard ove hvilke farver ledninger der er til hvad, det eneste du kan regne med er at de 3 tykke i farverne ød / grøn og blå er de skærmede kabler til farverne, resten kan være hvilken som helst farve.
Avatar billede boxer Nybegynder
17. januar 2006 - 23:27 #5
Netop fordi det er skærmede kabler, kan det ikke nytte noget at sidde og samle dem med samlemuffer :o)
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
17. januar 2006 - 23:27 #6
Hmm, ville der ske noget ved at prøve sig frem??

Der er jo kun 9 ledninger.
Avatar billede screem_brille Novice
17. januar 2006 - 23:29 #7
du får det ikkw til at virke, både h og v synk skal være tilstede på samme tid ellers viser skærmen ikek ngoet. (med 9 ben er der en pokkers masse muligheder)
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
17. januar 2006 - 23:30 #8
Hmm, oki. .. .

hvor meget ville det koste at sende det til en der kan sætte et nyt på??
Avatar billede screem_brille Novice
17. januar 2006 - 23:32 #9
skal ikke kunne sige det, har ikke arbejdet professionelt med rep af skærme de sidste 5 år
Avatar billede boxer Nybegynder
17. januar 2006 - 23:35 #10
Du skal til en radio/tv forhandler eller en PC forretning der har værksted.
Hvis dine dele stadig kan bruges, koster det ikke alverden men der er jo forskel på hvad de forskellige tager.
Ring til et par stykker og tag selvfølgelig den billigste.
Avatar billede screem_brille Novice
17. januar 2006 - 23:37 #11
lægger også et svar hvis du kunne bruge noget af det jeg skrev.
Avatar billede boxer Nybegynder
17. januar 2006 - 23:47 #12
Selvfølgelig :o)