Avatar billede scrambler Nybegynder
19. januar 2006 - 10:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vandkøling af socket 939

Jeg kører pt. med et vandkølet socket A system. Her sidder CPU kølehovedet monteret i de skruehuller der sidder omkring CPU soklen. Jeg vil nu ud og købe et socket 939 system og skal så have et nyt kølehoved. Imidlertid står der ved de kølehoveder jeg kan finde at de skal monteres på motherboardet (her tænker jeg specielt på hoveder fra AquaComputer), men på alle socket 939 motherboards jeg kan finde billeder af, kan jeg ikke se nogle monteringshuller i selve motherboardet. Mit spørgsmål er så, monteres kølehovederne i den plasticholder der sidder omkring soklen i stedet for direkte på motherboardet? Jeg er specielt interesseret i kompatibiliteten ved ASUS motherboards.
På forhånd tak for hjælpen.

MVH
Kevin
Avatar billede hottadpole Nybegynder
19. januar 2006 - 12:59 #1
De boards af 939 typen jeg har haft fingre i er blevet monteret på 2 forsk. måder. Originalholderen skulle fjernes, hvilket er temmelig nemt. Der skal bare trækkes nede fra. Dette frigør de 2 huller du ikke kan se. Nogle bruger en plade hvor 2 "pinde" stiker op gennem boardet. Disse har indvendigt gevind hvori kølehovedet fastgøres. Andre bruger 2 stag der går igennem boardet. Disse fastgøres med fingerskruer (husk isoleringsskiverne) og hovedet til vandet skrues fast oven fra.
Avatar billede scrambler Nybegynder
20. januar 2006 - 10:35 #2
Okay, mange tak for hjælpen. Så mangler jeg bare at finde mine gamle faktura så jeg kan se hvilke fittings jeg skal bruge :) Hvis du lige smider et svar, så ska du få pointene.

MVH
Kevin
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. januar 2006 - 12:09 #3
Kommer fluks.