Avatar billede t0pd0g Nybegynder
23. januar 2006 - 15:26 Der er 4 kommentarer

Porte til vpn

Heysa

Er det korrekt at hvis jeg vil sætte en vpn-server op på min win2003 box som står bag en router, så skal følgende porte forwardes til den før man kan forbinde til den:

(bare for at være sikker - det er en tdc-router, så det koster kr 1000,- eller noget i den stil at få ændret på opsætningen)

Mvh Olav
Avatar billede screem_brille Novice
23. januar 2006 - 15:37 #1
hvorfor ikke bare åbne for alt, og så sætte din egen router bagved, så kan du fremover selv lave de ændringer du vil selv ? ;)

port50/51 skal du ikke bruge, de har intet med det at gøre, port 1723 skal være åben, port 500 er til IKE internet key exchange, men mener kun jeg har port 1723 åben på mit eget system (men ville selv gøre som ovenstående, så man kun skulle betale en gang)
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2006 - 16:10 #2
50 og 51 er protokolnumre, resten er som S_B skriver
Avatar billede k_la Nybegynder
23. januar 2006 - 21:10 #3
1723 skal forwardes indadgående - port 500 skal være "åben" udadgående fra routeren (det er normalt kke noget problem da de fleste routere er åbner for porte fra LAN mod WAN)
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:50 #4
Brug for mere hjælp ?