Avatar billede fleron Nybegynder
24. januar 2006 - 18:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke læse DVD-ROM, men alt andet

Hej

Lige pludselig er mit DVD drev stoppet med at læse DVD-Rom. Jeg kan læse almindelig DVD-film, og alle former for CD.

Der er tale om spil på DVD-Rom og jeg har en mistanke om kopibeskyttelse. Spillene er lovligt indkobt (ikke kopi).

Er der nogen som har en ide ??
Avatar billede hottadpole Nybegynder
24. januar 2006 - 18:42 #1
Jeg havde et NEC drev der gjorde det samme. Hvis der er garanti er det på tide at benytte reklamationsretten. I modsat fald kan et nyt erhverves for ca. 400 i god kvalitet.
Avatar billede sadiq Nybegynder
24. januar 2006 - 18:49 #2
Prøv at tjekke enhed håndtering... Opdater din Dvd drev driver--> Hvis det ikke virker så find driver til din dvd drev fra producceren's hjemme side hvis du ikke kender produkccerens hjemmeside så er der i program her som kan visse dig det. http://www.aplusfreeware.com/categories/util/optdiag.html
Avatar billede sadiq Nybegynder
24. januar 2006 - 18:53 #3
Prøv at tjekke enhed håndtering... Opdater din Dvd drev driver--> Hvis det ikke virker så find driver til din dvd drev fra producceren's hjemme side hvis du ikke kender produkccerens hjemmeside så er der i program her som kan visse dig det. http://www.aplusfreeware.com/categories/util/optdiag.html
Avatar billede hottadpole Nybegynder
24. januar 2006 - 20:47 #4
==> sadiq Der skal ikke bruges drivere til optiske drev under Windows uanset version. Da drevet tidligere har virket, men ikke gør det mere vil en driver, hvis en sådan fandtes, nok heller ikke få drevet til at læse igen.
Avatar billede sadiq Nybegynder
24. januar 2006 - 21:03 #5
Ok. Hel ekspert er jeg heller ikke.
Avatar billede fleron Nybegynder
24. januar 2006 - 21:16 #6
OK - Dermed er svaret fra sadig afvist :-)
Andre gode ideer end at købe et nyt drev :-)
Avatar billede fleron Nybegynder
24. januar 2006 - 21:43 #7
Alt er prøvet. Enhedshåndtering, opdatering af drivere mv. Alt skulle fungere. Spillene det drejer sig om er: Need for Speed Most wanted og GTLegends. Hvis nogle skulle have erfaringer. Der er noget med en Star Force protection?????
Avatar billede hottadpole Nybegynder
25. januar 2006 - 10:23 #8
At spillet er udstyret med StarForce er ikke problemet. Eneste problem med StarForce er, at det er mega svært at få lavet en backup af sine dyrt indkøbte skiver. Den ultimative test må være at få prøvet skiverne og senere drevet i en anden maskine for at få afgjort hvad der er i vejen.
Avatar billede fleron Nybegynder
25. januar 2006 - 17:58 #9
Skiverne er ok. Ingen problemer på min bærbare.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
25. januar 2006 - 20:01 #10
Så er det jo nok drevet. :)
Avatar billede fleron Nybegynder
25. januar 2006 - 20:13 #11
Hvordan holder et drev op med at virke halvt??????????????.
I enhedshåndtering, egenskaber for drev, driverdetaljer hat jeg følgende installeret:
system 32\Drivers\cdrom.sys - \mapi.sys - \redbook.sys - \storprop.sys. Dette er vel de sædvanlige. Men derudover har jeg \pfc.sys, denne dog uden ikon og grønt hak ude til venstre??!! Hvis jeg fjerner den fra system 32 kan mit drev slet ikke køre. Producent er www.Padus.com og det er en ikke signeret driver
Avatar billede fleron Nybegynder
10. marts 2006 - 16:24 #12
hottadpole - smid et svar - Det var drevet som var defekt - tak for hjælpen
Avatar billede hottadpole Nybegynder
10. marts 2006 - 22:36 #13
Kommer her.