Avatar billede dr_demento Nybegynder
25. januar 2006 - 22:35 Der er 7 kommentarer

Et kageproblem

Hej eksperter.
Jeg har et problem der er ved at gøre mig gråhåret. Jeg er igang med at lave en shoppingcart, hvor en 'cart' cookie sættes. Det har virket perfekt, indtil igår. Pludselig sættes cookien ikke mere i IE. Den sættes fint i firefox, hvor alt virker som før, men ligegyldig jeg prøver vil IE ikke sætte den. Det mærkelige er, at jeg slet ik har rodet med cookie settingen i lang tid, men pludselig virkede det bare ik mere i IE.
Jeg har googlet lidt efter en grund, og det tyder på jeg ikke er alene om det her problem, dog har jeg ikke været istand til at finde en mulig løsning.

For en ordens skyld, smider jeg lige min cookie del:

    function GetCartId()
    {
        // This function will generate an encrypted string and
        // will set it as a cookie using set_cookie. This will
        // also be used as the cookieId field in the cart table

        if(isset($_COOKIE["cartId"]))
        {
            return $_COOKIE["cartId"];
        }
        else
        {
            // There is no cookie set. We will set the cookie
            // and return the value of the users session ID

            session_start();
            setcookie("cartId", session_id(), time() + ((3600 * 24) * 7), '/', '0');
            return session_id();
        }

var_dump giver i IE:
array(1) { ["switchmenu"]=> string(0) "" }

mens i firefox ser det sådan ud:
array(2) { ["cartId"]=>  string(32) "e5b72a458f29df7b30352de3157800a0" ["switchmenu"]=>  string(0) "" }

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med dette setback.

På forhånd tak!
Avatar billede well_r Nybegynder
25. januar 2006 - 22:38 #1
setcookie.. hmm.. er det ikek noget med at det først virker NÆSTE gang du reloader siden når du sætter en cookie?!
Avatar billede dr_demento Nybegynder
25. januar 2006 - 22:44 #2
hmm selvom jeg reloader, ser var_dump stadig ud som tidligere nævnt
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
25. januar 2006 - 22:45 #3
Kan være IE har begrænset lagerkapacitet ang. cookies? :P
Avatar billede gil-galad Nybegynder
25. januar 2006 - 22:46 #4
prøv at slette IE's cache.
Avatar billede dr_demento Nybegynder
25. januar 2006 - 22:50 #5
Jeg har prøvet at slette cache, stadig det samme.
Har også fået et par venner til at teste, og de oplever det samme. Den bliver sat i FF, men ik i IE :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. januar 2006 - 23:20 #6
Jeg husker ikke detaljerne, men der har været forskel i opførsel i browsere, om du i dine URL-er skiftevis bruger http://domæne.dom og http://www.domæne.dom  - det kan du jo lige tjekke for.
Avatar billede dr_demento Nybegynder
25. januar 2006 - 23:52 #7
Hej erik, har lige tjekket - stadig det samme. Det er godt nok sort... Jeg stopper for idag, må kæmpe videre i morgen...