Avatar billede grise_bassen Nybegynder
29. januar 2006 - 19:23 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

brænder ikke ordenligt?

nu har jeg prøvet at tage backup af nogle af mine film med nogle forskellige programmer

har brugt:
clonedvd og anydvd
DVD X Utilities

men det virker ikke ordenligt når

med clonedvd brænder den uden fejl men når jeg afspiller den på min dvd-afspiller kommer den med følgene fejl (THE DISC IS DIRTY)

når jeg brænder med  DVD X Utilities kommer den med fejl men når jeg så vælger så den kun skal brænde "main movie og undertekster" brænder den uden fejl meldinger, men når jeg så igen vil afspille den på min dvd afspillere afspiller den næsten hele filmen men til sidst går den i står

det skal lige siges at den gør det samme på min fars dvd-afspiller så det er ikke den,den er gjaldt med!

hvad er der gjaldt?
Avatar billede sardinen Nybegynder
29. januar 2006 - 19:25 #1
Hvilke skiver bruger du? Hvad mærke/kvalitet?
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 19:25 #2
dårlig brænder / dårlige medier eller inkompatible medier! (evt en for høj brænde hastighed på for dårlige medier)
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 19:28 #3
http://www.eksperten.dk/spm/681593 har du prøvet med DVD- skiver som jeg foreslog ?
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
29. januar 2006 - 19:32 #4
ved ikke lige hvad mærke prøver lige at finde ud af det men det er printable + skiver
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
29. januar 2006 - 19:33 #5
min brænder er OPTORITE DVD RW DD0203
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 19:34 #6
som jeg skrev til dig i det andet spørgsmål, så er DVD + skiver langt fra ligeså kompatible som DVD- skiver, så prøv med en DVD- først
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
29. januar 2006 - 19:34 #7
nej har jeg har prøvet dem
Avatar billede sardinen Nybegynder
29. januar 2006 - 19:36 #8
De fleste - eller stort set - alle dvd-afspillere i dag kan uden problemer afspille begge formater. Og der vil slet ikke være nogen problemer på et PC-drev.
Avatar billede sardinen Nybegynder
29. januar 2006 - 19:37 #9
Men mærket af dine DVD-skiver kan være interessant at få at vide, da mange skiver ikke kan bruges til andet end freesbies.
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 19:37 #10
citat fra den anden tråd: forresten så vil mit drev hellere ikke læse de backups som virker hvis ikek drevet kan læse de skiver den selv brænder så er det med 99% sikkerhed drevet der er defekt.
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
29. januar 2006 - 19:38 #11
det er begge mine drev der er ikke vil skulle da være mærekeligt at de begge stod af på samme tid
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
29. januar 2006 - 19:39 #12
men har fået re-installeret xp fornylig hvis det kan være nogen hjælp
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 19:40 #13
nej det er det ikke, for brænder din brænder ikek korrekt, vil INGEN andre drev kunne læse dem ordenligt (har set den fejl mange hundrede gange, men på minidisk og stationære optagere, da jeg arbejdede som radiomekaniker, og det er 100% samme teknologi)
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 19:41 #14
det er næsten det samme som i gamle 64´r dage emd båndstationer hvor man skulle justere azimuth (hovedets hældning i forhold til båndet) da ikke alle båndstationer sod korrekt.
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2006 - 19:42 #15
sod = stod korrekt
Avatar billede sardinen Nybegynder
29. januar 2006 - 19:43 #16
http://www.dvdr.dk/shop/productinfo.asp?id=446
Prøv disse skiver, det er kvalitetsskiver, så hvis du har lavet en ordentlig back-up til harddisken, burde den også kunne brænde den på denne. Fejlen, mange gør, er at købe de billigste skiver - som IKKE virker, men som er billige. Men da de ikke virker, bliver de meget dyrere, end hvis man køber kvalitet med det samme.
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
29. januar 2006 - 19:44 #17
har lige prøvet at indsætte en backup jeg lavede for noget tid siden!
og den vil gerne læse den!
så det du siger at men brænder er defekt?
nogle forslag til en ny?
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
29. januar 2006 - 19:50 #18
har lige bestilt de skiver så prøver om det virker med dem!
og hvis ikke må jeg jo løbe en ny brænder
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
01. februar 2006 - 20:52 #19
jeg har nu købt de omtalte nye skiver!
og clone dvd skriver at filen er for stor til dvden
så prøver lige at cutte noget fra!

men er det ikke menignen at clone dvd skal komprimere filem?