Avatar billede dortek Nybegynder
07. februar 2006 - 11:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skalere fra midten i InDesign

Hej alle eksperter

Til min store overraskelse kan jeg ikke skalere et objekt fra midten i InDesign. Kan det virkelig passe? I Photoshop og Illustrator kan man skalere et valgt objekt fra midten (så midterpunktet "står stille") ved at holde ALT-tasten nede mens man trækker i objektet.

I InDesign kan dette ikke lade sig gøre. Jeg ved godt at man kan bruge control-paletten og free transform-tool eller scale-tool, men er der en af jer der har en løsning, der ikke kræver andet værktøj end den sorte pil?
Avatar billede kardinalen Novice
07. februar 2006 - 18:08 #1
Hvis du bruger Scale Tool og trækker i et af hjørnerne, så bliver midterpunktet stående hvor det er, men du skal lige sikre dig at dit referencepunkt er sat til midten, inden du gør det.
Avatar billede dortek Nybegynder
07. februar 2006 - 21:07 #2
Kardinalen: Tak for din tilbagemelding. Jeg kender godt scale-tool og de andre værktøjer jeg nævnte i spørgsmålet - men det lader åbentbart til at Adobe bare ikke har programmeret InDesign til at kunne skalere så midterpunktet bliver stående når man skalerer med den sorte pil og ALT-tasten. Jeg synes jeg har prøvet alle kombinationer...

Lader spørgsmålet stå lidt endnu.

;-Dorte
Avatar billede dortek Nybegynder
13. februar 2006 - 12:26 #3
Jeg lukker spørgsmålet nu. Det kan åbentbart ikke lade sig gøre i InDesign som jeg vil have det (kun med den sorte pil uden at taste noget andet eller vælge et andet værktøj).

Jeg takker for svar og tålmodighed ;-)