Avatar billede chrede Nybegynder
09. februar 2006 - 19:15 Der er 2 kommentarer

Grafikkort / Tuner til Media Center PC

Hej
Jeg vil gerne bygge en media-center PC til stuen.
Jeg har flere gange sat min PC til TVet via TV-Out, men jeg må indrømme at kvaliteten på fjernsynet langt fra imponere mig (geforce 6600 med tv-out (s-vhs)) ...
Er der nogen der er bedre til at lave TV-Out kort end andre??
Hvilket grafikkort / Tunerkort bør jeg vælge?
Kom gerne med alle jeres råd.

Jeg regner med at bygge maskinen op omkring en AMD64 CPU.

Hvis nogen ligger inde med nogle links til fede kabinet modtages dette også gerne :-) :-)
Avatar billede mrrius Nybegynder
11. februar 2006 - 12:42 #1
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174374
Ati og geforce og maxtrox er alle ret gode i dag til at se på tv.
Men det er ikke text , du skal kikke på tv, det er film osv. og de fleste film , er faktisk bedre at se på tv end på computer skærmen.
Den geforce 6600 du har haft tilsluttet tv, så du film igennem den? for hvis du bare sammenligner alm skærm billed på tv med hvad du har på computer skærmen, så er det klart du bliver skuffet.

Personlig er jeg glad for ati, til at tilslutte tv. Derfor fandt jeg en grafikkort, hvor der er tv-tuner indbygget i. Først ledte jeg efter en tv-tuner kort, hvor der er 2 tuner i på en gang til ca 1200kr, men fandt den ikke.
Avatar billede chrede Nybegynder
11. februar 2006 - 13:29 #2
okay, hvis det kun er én tuner kan man så ikke optage noget, mens man ser noget andet?

Er der nogen ulemper ved at Tuner og grafikkort er samlet på et kort?