Avatar billede zyklone Nybegynder
10. februar 2006 - 10:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Redde data fra ukendt OS (Linux tror jeg)

Jeg købte for et par dage siden en Synology Disk station.
Dagen efter gik strømforsyningen i stykker, hvilket nu betyder at jeg ikke længere har adgang til dataen der ligger på disken.
Kan nogen i dette forum fortælle noget om hvordan jeg får adgang til disse filer såfremt at jeg montere den som slave i Windows XP PC.

For dem af jer der læser indlægget til ende kan jeg oplyse at Synology ikke har info om dette på deres hjemmeside. (har også søgt på Google)
Dog har jeg startet mail kontakt med dem i forsøg på et købe en ny strømforsyning, men inden de svare kan det være at i derude kan være behjælpelig med "recovery"

Mvh.
Avatar billede zyklone Nybegynder
10. februar 2006 - 10:55 #1
Tilføjelse:
Den er købt som brugt og forhandleren vil ikke hjælpe, men det er en anden sag.
Hvordan jeg så skal hænge X-perterne.dk ud, når de ikke vil hjælpe inden for garantien, går jeg så lige og grubler over.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. februar 2006 - 10:59 #2
Du kan montere den som slave i din XP maskine. Hvis du har adgang til data er problemet jo løst.

Du kan montere den som slave i din XP maskine. Hente en Knoppix live CD. Boote fra CD-rommen og så håbe at du via denne linux har adgang til drevet.

http://tyge.sslug.dk/knoppix/
Avatar billede zyklone Nybegynder
10. februar 2006 - 11:57 #3
Jeg har monteret den som slave i min XP maskine. XP ser disken men kan kun konstatere en disk med 4(????) partitioner af ukendt oprindelse.
Jeg vil kigge på Knoppix live CD når jeg kommer hjem.
Hold dig lige i nærheden så jeg kan sende point hvis det virker.
Men hvis jeg så får adgang til drevet,....hva´gør jeg så?
Er det således at Knoppix ser min Windows disk samt min Synology formaterede disk og jeg så kan kopiere fra Synology til XP disken?
Du kan sikkert nok hører at jeg ikke er Linux mand.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2006 - 12:07 #4
"Men hvis jeg så får adgang til drevet,....hva´gør jeg så?
Er det således at Knoppix ser min Windows disk samt min Synology formaterede disk og jeg så kan kopiere fra Synology til XP disken?" http://www.helgec.dk/dappix.html
Avatar billede zyklone Nybegynder
10. februar 2006 - 12:22 #5
Det ser rigtigt godt ud helgec.
Jeg lægger din side ind under "Favorites"
Kommentar om udviklingen følger.
Avatar billede zyklone Nybegynder
14. februar 2006 - 10:18 #6