Avatar billede thulin.rm Nybegynder
11. februar 2006 - 12:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lukning af specifik IP

Jeg har en trådløs router Linksys BEFW11S4, med sidste nye firmware.

Kan jeg på nogen måde lukke ned så specifikke IP adr. eller URL ikke kan benyttes ??

Jeg vil gerne kunne lukke af så enkelte trådløse computerer på routeren ikke kan komme på specifikke hjemmesider.

Det skal gøres igennem routeren og ikke igennem IE.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. februar 2006 - 12:40 #1
normalt gøres dette fra routeren, fra en firewall, fra en proxy eller fra software på selve maskinen. prøv at se om din router kan den slags. du åbner routerens konfigurations side i din browser (normalt ved at skrive routerens ip adresse ind og den er som standard 192.168.1.1) her skulle du så kunne lave alle mulige former for blokkering og filtrering
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
11. februar 2006 - 13:09 #2
Ja det er jeg fuldt med på, men det var mere hvilke filtre på min router, der skal bruges,
Jeg kan sagtens lukke enkelte MAC adresser af, men det var mere om der var en som havde erfaring med min type router, hvilke filtre der skulle pilles ved.
Avatar billede lazeric Nybegynder
11. februar 2006 - 13:24 #3
Jeg mener ikke det kan lade sig gøre. Som jeg husker det kan du kun enten blokere helt for at enkelte MAC adresser kan komme ud på internettet, men ikke til enkelte sites/URLs... det er normalt kun en funktionalitet du opnår med firewall eller software.
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
11. februar 2006 - 13:51 #4
--> Lazeric, det er desværre også som jeg selv ser det, men jeg havde håber at der måske var nogle som kendte et par hemmelige tricks.