Avatar billede tichicken Nybegynder
12. februar 2006 - 19:11 Der er 1 løsning

IIS + MySQL + PHP + PhpMyAdmin

Jeg har et problem med min IIS på WindowsXP.

Jeg vil gerne have den til at køre med MySQL og PhpMyAdmin.

IIS kører fint, og PHP virker også fint.

Jeg ved ikke om MySQL virker ordentligt. Jeg har installeret:
mysql-essential-5.0.18-win32.msi og
mysql-connector-odbc-3.51.12-win32.zip

For at tjekke om MySQL kører vil jeg bruge PhpMyAdmin:

PhpmyAdmin er jeg ikke sikker på virker ordentligt. Når jeg prøver at bruge /scripts/setup.php skriver den:

"Could not load neither mysql nor mysqli extension, you might not be able to use phpMyAdmin!"

Jeg kan godt fuldføre setup-tingen, men når jeg så prøver at køre phpmyadmin skriver den:

"Kan ikke indlæse mysql udvidelsen. Tjek venligst din PHP konfiguration. - Dokumentation" I dokumentationen skriver den noget med at installere en "PHP-MySQL package"

Hvad skal jeg gøre?

Håber der er nogle med mere forstand på dette, som kan hjælpe mig :)

På forhånd tak
/TiChicken

Jeg kunne også godt bruge en vejledning til at installere tingene rigtigt. Kan ikke rigtigt finde ud af at gøre det manuelt. Dokumentationerne på phps og mysqls sider er for tekniske :)
Avatar billede tichicken Nybegynder
12. februar 2006 - 23:41 #1
har sgu selv fået det til at virke :D