Avatar billede hairam Nybegynder
17. februar 2006 - 14:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne Drivere kan ikke lykkes da de er i brug

Jeg har en PC som jeg prøver at fjerne Printer driverne fra (vha. Serveregenskaber under printer egenskaber) men det kan ikke lykkes pga. at den siger at den er i brug. Jeg har fjernet alle printere i den, nogen god ide til hvordan jeg kan fjerne printer driverne? Kan det være et program der holder fast I driveren, noget man kan se under joblisten eller ligende.
Grunden til at jeg gør det er at jeg har installeret ny driver på Serveren, men min Klient PC anvender stadig den samme driver istedet for den nye.
Et hint ville være helt kanon.

P.S hvis jeg opretter forbindelse direkte fra PC'en til printeren kan jeg godt få den til at printe. Men ikke hvis jeg opretter forbindelse til serveren. Det virker perfekt på alle andre PC'er jeg har kigget på.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. februar 2006 - 16:22 #1
Prøv at genstarte spooleren.

Fra en kommandoprompt:

net stop spooler
net start spooler

Det vil fjerne bindingen til filerne...

Husk, at så længe spooleren er stoppet, vil du heller ikke kunne gøre noget i serveregenskaber...
Avatar billede hairam Nybegynder
21. februar 2006 - 09:43 #2
Heh, fandt idag ud af at det var et lille program der hedder Acrobat tray, der holdt fast i printer driverne. Jeg nåede faktisk ikke at prøve dit udemærkede råd. Selvfølgelig gik der ikke langt før næste problem startede. Jeg kan nu ikke ændre på udskiftsstyringen på Serveren. Jeg har den samme printer 2 gange med forskellige navne en med logo papir den anden med alm. Men når jeg ændrer udskiftsindstillinger ændrer den det tilbage til det oprindelige. Nogle gode ideer. Jeg ville helst ikke fjerne printeren og installere den igen på Serveren.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2006 - 09:45 #3
Du skal lave ændringerne på serveren. Du kan ikke lave ændringerne på klienten, med mindre du har fulde administratorrettigheder - men ændringer på serveren vil slå igennem på samtlige klienter.
Avatar billede hairam Nybegynder
21. februar 2006 - 09:53 #4
Hmm, ja det er mit problem det er nemlig det jeg gør og jeg er logget på som administrator. Underligt
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2006 - 10:45 #5
Så prøv helt forfra på klienten med at slette ALLE printere, slette ALLE drivere, slette driverfilerne (selv om man sletter driveren, er det ikke alle driverfiler der slettes!!) i C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86 incl. undermapper. Spooleren skal nok stoppes jvf. tidligere råd, før du kan slette de sidste filer.

Så bør du rense ud i registreringsdatabasen også - søg på et nøgleord, f.eks. "LaserJet", og slet alle referencer. Omhandler hele nøglen printen, skal hele nøglen slettes.

Genstart og installer på ny...
Avatar billede hairam Nybegynder
02. marts 2006 - 10:05 #6
Ja, det viste sig at jeg kunne løse problemet ved at lukke acrobat tray som holder øje med printerne og dette var grunden til at jeg ikke kunne fjerne det. At jeg senere fandt ud af at samme PC var inficeret med flere viruser gjorde det ikke lettere. Til sidst crashed PC'en og ville ikke starte igen, jeg anvendt en Live CD til at finde de ting der skulle reddes og satte den i recover mode og startede forfra. Jeg har siden ikke haft nogle problemer med den eller printerne.
Jeg takker for dine mange gode forslag der har give mig nogle nye værktøjer at arbejde og jeg vil gerne at du svarer så jeg kan tildele dig de point fra spørgsmålet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2006 - 11:53 #7
:-) Det lyder som om det har været en hyggelig opgave...

Men altid godt det blev løst...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester