Avatar billede acgiter Nybegynder
18. februar 2006 - 14:30 Der er 20 kommentarer

western guitar tab

En der ved eller kender en sted på nettet hvor jeg kan finde en tab til en typisk wersten rytme, ligesom dem på film osv.
Avatar billede strych9 Praktikant
18. februar 2006 - 14:34 #1
Jeg har ikke lige en western rytme ved hånden, men jeg plejer at få mine tabs fra http://www.mysongbook.com/
Tingene du henter der kræver et program der hedder guitar pro, som du kan få i 15 dages prøveversion her: http://www.guitar-pro.com/en/index.php

Jeg vil tro at hvad du søger er enten i Picking eller Country / Folk kategorierne på mysongbook.com - om ikke andet hvis du kender et konkret nummer som bruger sådan en rytme, så kan du sikkert finde det der.
Avatar billede acgiter Nybegynder
18. februar 2006 - 14:38 #2
kender det godt..har det selv..men synes ikke jeg kan finde noget derinde....
Avatar billede strych9 Praktikant
18. februar 2006 - 14:39 #3
ok, jeg kan måske hjælpe med at finde noget, men først skal jeg lige forstå hvad du mener med en klassisk western.. Er vi ovre i noget Johnny Cash eller?
Avatar billede acgiter Nybegynder
18. februar 2006 - 14:41 #4
hmm... ja måske, du ved det ligesom på film.. kan ikke rigtig forklare det... det kunne være jeg skulle prøve noget johnny cash måske...
Avatar billede strych9 Praktikant
18. februar 2006 - 14:42 #5
Avatar billede acgiter Nybegynder
18. februar 2006 - 14:42 #6
nogen forslag til en af hans sange?
Avatar billede acgiter Nybegynder
18. februar 2006 - 14:45 #7
skal være akustisk... måske noget med noget finger spil..
Avatar billede strych9 Praktikant
18. februar 2006 - 14:47 #8
ok, fortæl mig lige angående den her:
http://www.mysongbook.com/tab-tab_download-id_tablature=41002.htm
Chet Atkins - Chinatown, My Chinatown

Ved godt at det måske er lidt rigeligt jazzet i forhold til hvad du søger, men er det det her bas spil med tommelfingeren du søger?
Avatar billede acgiter Nybegynder
18. februar 2006 - 14:53 #9
ja noget med noget bas spil... med chinatown er lidt for jazzet
Avatar billede strych9 Praktikant
18. februar 2006 - 14:57 #10
Avatar billede acgiter Nybegynder
18. februar 2006 - 15:00 #11
ja den er go´...hvor fandt du den under?
Avatar billede strych9 Praktikant
18. februar 2006 - 15:02 #12
Traditional -> USA

http://www.mysongbook.com/tab-tab_list-id_artist=1740.htm

Yankee Doodle Dandy er ok i track 4 til hvad du søger.

Men hvis det skal være mere avanceret, så er der den her absolutte klassisker som bla linje3 opførte i et af deres shows også:
http://www.mysongbook.com/tab-tab_download-id_tablature=30480.htm
Avatar billede strych9 Praktikant
18. februar 2006 - 15:05 #13
og hvis du er sej så prøver du at spille noget Stevie Ray Vaughan hehe

Nuvel, det er alle de forslag jeg har, men det er vel også ok.
Avatar billede hexya Nybegynder
18. februar 2006 - 17:35 #14
JAHH, lad os høre "Couldn't Stand The Weather" - måske ikke lige country, men swinger r.... ud af bukserne :^)
Avatar billede hexya Nybegynder
18. februar 2006 - 18:15 #15
Er Guitar Pro guitar/tab-prgs det bedste prg eller har I erfaringer med andre prgs?
Avatar billede hexya Nybegynder
18. februar 2006 - 18:16 #16
fix: ...det bedste guitar/tab-prg...
Avatar billede strych9 Praktikant
18. februar 2006 - 18:25 #17
Ved ikke om programmet i sig selv er specielt godt. Kompositionsdelen har jeg ikke rigtigt fundet ud af at bruge endnu, men virker forvirrende, ikke intuitiv, og klodset at arbejde med.
Ofte er timingen i det ikke ordentlig (med pro versionen, som benytter samples frem for midi synth + mit audigy4 kort).
Den dårlige timing er pisseirriterende, og man skal have originalindspilningen ved hånden og være opmærksom på ikke at indøve netop den dårlige timing.

Men en ting der gør det godt er den imponerende mængde af tabs der er tilgængelige til det..
Avatar billede hexya Nybegynder
18. februar 2006 - 20:21 #18
Når du siger pro-version, mener du så version 5?
Kan man køre normal midi og er timingen så i orden?
Avatar billede strych9 Praktikant
18. februar 2006 - 20:25 #19
v5 ja
da jeg kørte med prøveversionen af v4 lagde jeg ikke mærke til noget.
Avatar billede hexya Nybegynder
18. februar 2006 - 21:12 #20
v5 kan vel også køre de normale midi-filer - er den også utimet med dem?