Avatar billede snabeljan Nybegynder
20. februar 2006 - 11:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hastighed på CRT / TFT skærme

Hej Orakler !

Da jeg overvejer at skifte min gode gamle Mitsubishi 17" skærm ud med en 19" TFT fra Samsung (m. 8 ms) spekulerede jeg på hvor stor forskellen egentlig er i opdateringsrate på CRT og TFT.

Jeg vil gerne spille en gang imellem, så spørgsmålet er også - er 8 ms hurtigt nok til at spille med.

Mvh
Snabeljan
Avatar billede marz* Nybegynder
20. februar 2006 - 12:23 #1
8ms skulle være nok for de fleste, men hvis du er hardcore fps spiller skulle du overveje crt hvis du har plads nok. ellers find et sted hvor de har lcd og crt udstillet og tjæk det ud med dine egne øjne.

m
Avatar billede 0scar Nybegynder
20. februar 2006 - 12:54 #2
8 ms er alt rigeligt, det svarer jo til en refresh rate på 125 Hz (1000/8), og en crt kører normalt med 75 Hz
Avatar billede snabeljan Nybegynder
03. maj 2006 - 11:53 #3
marz: lægger du et svar, så jeg kan lukke spgm.?