Avatar billede totenslager Nybegynder
20. februar 2006 - 14:04 Der er 6 kommentarer

Kan ikke starte Citrix Meta Frame hjemmefra

Hej Kloge hoveder
Jeg har en opkobling til mit arbejde. Der bruges Citrix Metaframe Client.
Problemet er at clienten ikke starter.
Først skal den digitale signatur indlæses - melder at signaturen er ok  og ikke udløbet.
Derefter skal den hoppe videre til Citrix Meta Frame - men det sker ikke .

Jeg har prøvet at pinge serveren hjemmefra , men får timeout.
Har prøvet at afinstallere firewall og popup killer og Norten Internet Security.

Hvad kan der være galt , idet jeg kan  pinge serveren den fra mit arbejde.

C:\>ping 172.25.17.40

Pinger 172.25.17.40 med 32 byte data:

Svar fra 172.25.17.40: byte=32 tid=1ms TTL=126

Ping-statistikker for 172.25.17.40:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
    Mindst = 1ms, størst =  1ms, gennemsnitlig =  1ms

C:\> - har i nogle forslag

- totenslager
Avatar billede haverslev Novice
20. februar 2006 - 19:22 #1
Nu kan citrix køres på flere måde, f.eks kan den køres som "token" - altså hvor man har en nøgle som opgiver et 6 cifferet nr. ved at trykke på nøglen + man skal bruge et 4 ciffret nr. som er blevet tildelt dig personligt eller nøglens nr).

For at logge ind, skal vi f.eks bruge:
Username: (initialer)
Password: (de 4 ciffre + de 6 ciffre ud i en køre - f.eks = 1234223344)

Men hvis det er første gang du skal på citrix, så har i helt sikkert en logon procedure der skal udføres første gang.
PS: HUSK, hvis du har ændret kodeord/password på din maskine på arbejdet (netværket)
så skal du højst sandsyndlig logge på citrix (derhjemme) som om det var første gange du loggede på - den kender jo ikke det nye password.
Avatar billede totenslager Nybegynder
21. februar 2006 - 11:28 #2
det har virket indtil for  10 dage siden - du får afgang via din digitale signaturfil - derefter er der password og brugerID.

Men den kommer ikke ind til siden for BrugerId og Password -
Meddeler- "siden kan ikke vises"

- totenslager

Kan du pinge serveren 172.25.17.40 fra dig ???
Avatar billede haverslev Novice
21. februar 2006 - 15:59 #3
Det kan være din temp filer som driller.
klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend

Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem
C:\Documents and Settings\NAVN\Cookies
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

Har ikke mulighed for ping pt. - prøver når jeg kommer hjem.
Avatar billede haverslev Novice
21. februar 2006 - 18:36 #4
Ved ping, får jeg:
modtagervært ikke tilgængelig
Ping-statistikker for 172.25.17.40:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab)
Avatar billede totenslager Nybegynder
22. februar 2006 - 12:40 #5
Et klogt hoved løste mit problem.
Han geninstallerede signaturfilen og geninstallerede Citrix Meta Frame Clienten.
Nye anmodning om password og bruger ID
Så kører Citrix igen hjemmefra.
Jeg fik også at vide at man ikke kan pinge Citrix serveren andresteder end fra mit arbejde.
Jeg vil gerne give point for aktiv deltagelse i problemet og sige tak for forslagene.

Min ven er ikke på www. Experten.dk , så skriv lige et svar haverslev.

Så kvitterer jeg.

-Totenslager
Avatar billede haverslev Novice
22. februar 2006 - 12:52 #6
Godt du fik det op at køre igen ;o)