Avatar billede preet Nybegynder
20. februar 2006 - 16:26 Der er 9 kommentarer

iframe, åbnes den framede side>forward til hovedside

Hej,

Jeg er ved at lave en side, hvor der desværre skal bruges iframe til at vise indholdet. Når siden findes på google, er det denne indholdsside, der findes, og ikke hovedsiden.

Har I en ide til et script der kan undersøge, om siden (content.php) åbnes i en iframe, og hvis den ikke gøre, så forwarde den til index.php med samme querystring, som content.php evt. er blevet kaldt med.

Kan det laves serverside, vil det være super, men tror nok mest på javascript...
Avatar billede plazm Nybegynder
20. februar 2006 - 16:35 #1
<?php if ($_SERVER["PHP_SELF"] != "/index.php") header("location: /index.php?page=".$_SERVER["PHP_SELF"]); ?>
Avatar billede plazm Nybegynder
20. februar 2006 - 16:35 #2
noget i den stil, vil jeg tro.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
20. februar 2006 - 16:35 #3
Avatar billede plazm Nybegynder
20. februar 2006 - 16:36 #4
<?php if ($_SERVER["PHP_SELF"] != "/index.php") header("location: /index.php?".$_SERVER["QUERY_STRING"]); ?>
helt præcist.
Avatar billede plazm Nybegynder
20. februar 2006 - 16:37 #5
den skal bare smides først i content.php
Avatar billede preet Nybegynder
20. februar 2006 - 16:44 #6
plazm -> Når den kode placeres i content.php, er $PHP_SELF lig med content.php... Sådan gik det ihvertfald i mit forsøg...

mm12010 -> Det ser interessant ud, det vil jeg prøve at læse igennem
Avatar billede preet Nybegynder
20. februar 2006 - 17:31 #7
mm12010 -> Alle tiders! Det virker. Omskrev koden lidt, så den kunne håndtere et ?action=...:
<script language="javascript" type="text/javascript">
  if(top.location==window.location){
    top.location.replace(top.location.href.substring(0,top.location.href.indexOf(".dk/")+3)+"/index.php?<?=$_SERVER['QUERY_STRING'] ?>")
  }
</script>

Har du nogen ide om, hvordan google vil have det med den kode? For de skal helst kunne crawle på siden - men måske de "overser" javascript? Det gør de vel egentlig...

Smid et svar - pointene er dine
Avatar billede plazm Nybegynder
20. februar 2006 - 18:40 #8
preet, min fejl. Havde ikk lige overvejet at du brugte iframe, i stedet for include :)
Avatar billede roenving Novice
25. februar 2006 - 16:51 #9
Google har det udmærket med den slags kode, bortset fra arkiverede sider, hvor den går i uendelig løkke !-)