Avatar billede tichicken Nybegynder
27. februar 2006 - 23:57 Der er 4 kommentarer

Tjekke om dato fra MySQL er

Hej. Jeg er lige begyndt at kode lidt asp igen, men mangler lidt hjælp :)

Jeg vil gerne sætte en dato med formatet dd-mm ind i en MySQL database.

På min side vil jeg så gerne tjekke om den dato er passeret.

Er det noget der nemt kan laves?

På forhånd tak :)
Avatar billede mjense173 Nybegynder
28. februar 2006 - 01:43 #1
Avatar billede mjense173 Nybegynder
28. februar 2006 - 01:44 #2
Med disse, kan man lave de fleste ting, inkl det eksempel du har.
Avatar billede tichicken Nybegynder
28. februar 2006 - 15:11 #3
Jeg har kigget på de forskellige dato-ting, men jeg kan ikke finde ud af det :D

Jeg har en MySQL-database. Problemet med den er jo at datoen ikke kan stå i formatet dd-mm. Eller kan den? :)

I min asp-kode tager jeg alle posts ud fra databasen...Det er intet problem :)

Jeg vil så gerne have den til at skrive "Passeret" hvis datoen allerede er passeret. Ellers skal den bare skrive datoen.

Det kan godt være, at det er et problem med formatet dd-mm, da der jo nok skal et årstal på. Det er sådan set også ligemeget hvilket format datoen står i i databasen, bare jeg kan få den til at stå som dd-mm på siden (uden årstal).

Håber det forklarer mit problem :)
Avatar billede tichicken Nybegynder
28. februar 2006 - 15:33 #4
Hey, har fundet en anden måde at gøre det på :) Takker for hjælpen alligevel :)