Avatar billede jbc Nybegynder
28. februar 2006 - 05:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Forskellen mellem to datoer

I celle a1 har jeg en startdato og i B1 en slutdato. Jeg vil godt hvormange ååmmm og dd der er mellem de to celler, og hvis B1 er blank skal den betragtes som dags dato. Jeg bruger Excel 2003.
Er der en der kan hjælpe mig med en formel?
Avatar billede stewen Praktikant
28. februar 2006 - 08:21 #1
er cellerne formateret til dato, kan du bruge denne her:

=HVIS(A1="";IDAG()-A2;A1-A2)
Avatar billede b_hansen Novice
28. februar 2006 - 08:32 #2
Ikke helt korrekt. Startdatoen må nødvendigvis være kendt, mens slutdatoen ikke behøver det.

I C1 laver derfor formlen =HVIS(ER.TOM(B1);IDAG()-A1;B1-A1;
Avatar billede stewen Praktikant
28. februar 2006 - 08:41 #3
b_hansen - Hvad er det der ikke er korrekt?
Min virker - jeg har bare byttet rundt på start og slutdato - her er min formel med samme reference som b_hansen: =HVIS(B1="";IDAG()-A1;B1-A1)
Avatar billede jbc Nybegynder
28. februar 2006 - 08:41 #4
De virker begge to. men da Stewen kom først får ha point, men tak for hjælpen begge to.
Avatar billede b_hansen Novice
28. februar 2006 - 08:43 #5
Stewen> Fald dog lidt ned! ...... har jeg måske lavet et svar?

jbc> Enig
Avatar billede jbc Nybegynder
28. februar 2006 - 08:43 #6
Hvordan giver jeg point? Det har jeg da vist glemt :-)
Avatar billede jbc Nybegynder
28. februar 2006 - 08:47 #7
Rod nu gav jeg mig selv point!!!! flot Hvordan får jeg nu givet point til Stewen?
Avatar billede b_hansen Novice
28. februar 2006 - 08:48 #8
Du opretter bare et nyt spørgsmål, evt. med titlen point til stewen. Bare husk at lave en reference til dette spørgsmål, så du ikke bliver beskyldt for at uretmæssigt at overføre point *S*
Avatar billede jbc Nybegynder
28. februar 2006 - 08:54 #9
Håber jeg har gjort det rigtigt
Avatar billede stewen Praktikant
28. februar 2006 - 08:58 #10
b_hansen -> undskyld, det var bestemt ikke min mening at lyde "sur" - for det er jeg absolut ikke! Det var et helt almindelig spørgsmål om hvorfor du mente at mit svar ikke var helt korrekt.

Beklager at det kunne misforstås :-) Jeg kunne aldrig blive sur over at andre mener at mit svar er mere eller mindre forkert... det her er jo for hyggens skyld

jbc -> Godt at du fik det til at virke
Avatar billede b_hansen Novice
28. februar 2006 - 09:09 #11
Stewen> godt ord igen, så *S*

Jeg er såmænd enig i formlens opbygning; hvilket vel også fremgår af mit forslag, der jo ligner temmelig meget. Min rettelse er kun rettet mod, at jbc oplyser, at slutdatoen er i kolonne b, mens din formel forudsætter, at den står i A2.
Avatar billede stewen Praktikant
28. februar 2006 - 09:10 #12
Det var så lige en detalje jeg rent faktisk havde overset... ;-)