Avatar billede styler.dk Nybegynder
28. februar 2006 - 22:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vil købe mig en ny pc´ere.

Da min gammel computer snart bliver folkepensionist, så har je gså kigget på en ny en, har så fundet en med følgende:

- INTEL® CELERON® PENTIUM® D 3060 mhz[ 478 ]
Bundkort:
ASRock P4VM8 Socket 478
Cpu:
Intel Celeron D 3060 mhz
Ram:
Kingston 512 MB DDR (PC 3200)
Harddisk:
200 GB 7200 RPM IDE
Optisk drev:
52 x CD -> Combo DVD + CDRW
Grafikkort: O
nboard Grafikkort (køber senere GeForce 6600,512 MB RAM)
Og jeg skal give 3495 kr. for den,
jeg har så spurgt nogle af mine venner om den er god nok, det eneste de siger er det det er en Celeron, så er den ikke god nok :S

men de kan ikke give mig en ordenligt svar på hvorfor den ikk er god nok, så mit spørgsmål er:
1. Er den computer bare dårlig ?
2. Og er den bare dårlig fordi det er en celeron ?

hilsen Styler
ps. Gider ikke bare svar hvor der står: Ja den er dårlig, vil have en grund, det er den jeg søger.
Tak
Avatar billede oktober Nybegynder
28. februar 2006 - 22:41 #1
man kan ikke sige at en computer bare er dårlig på grund af en processor ! men vil da give dine venner ret en celeron er ikke jordens hurtigste proccessor...

rent ydelses mæssigt ligger den ca 10-20 % under hvad en rigtig P4 prossessor yder !

da jeg har på fornemmelsen at du primært vil bruge computeren til spil vil jeg anbefale inden for den pris ramme du har denne computer : http://edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=12023&Type=4&ID=1

men vis du selv har mod på at samle din computer kan man godt lave den en smugle bedre ! til de samme penge !
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2006 - 23:05 #2
Da du heller ikke ofrer penge på andet end et middelklasse grafikkort er den Celeron processor absolut ok.
Avatar billede msknives Nybegynder
01. marts 2006 - 10:22 #3
Hvad der er godt/dårligt afhænger af dit behov. Har selv haft en Celeron 2,6 Ghz cpu (FSB533) til samme sokkel som dig, og jeg er ikke vild gamer men savnede hurtig lidt mere ydelse bl.a. i spil, og blev vildt glad for en P4, der kunne en del mere. Alt andet lige er det nemmere i starten af vælge den rigtige cpu. Men vil du ikke give meget for en cpu er Sempron et meget bedre valg, især hvis du senere vil opgradere til Geforce 6600 for at spille.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2006 - 12:05 #5
Er enig i at du ikke må købe en celeron. Den er ikke dårlig - bare langsom.
Har selv en celeron pc som jeg købte for et par år siden og har siden fortrudt at det ikke blev en P4 , men det afhænger egentlig af om hvad den skal bruges til.
Men jeg fornemmer at du også gamer så ....

forslag fra edbpriser
Intel P4 3000MHz 800 1MB S-478
    Asrock P4VM800 (Onboard-grafik) S-478
    512MB DDR Ram PC3200 Kingston
    200GB Maxtor 7200rpm 8MB
    Colors-IT L8010-C45 350W Sort/Grå
    Titan Køler
    52x Samsung CD-rom
Beløb ialt inkl. moms:     DKK 3.451 http://fcomputer.dk/index.php?show=sys_make&sysid=682 , men som sagt bare et forslag dvd http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=124807
Avatar billede styler.dk Nybegynder
02. marts 2006 - 08:46 #6
oktober -> bare mange som siger den er dårlig, men det er typisk med folk, at de ikke kan fortælle mig hvorfor den er dårlig, Så hvis du køber en Celeron 3000 mhz, så svarer det måske kun til 2700 mhz?

john_stigers -> jeg har bare den holdning at jeg ikke køber et grafikkort som er mere værd end computeren, for der går kun få måneder så er mit grafikkort ikke godt nok igen.

msknives -> tak, det var et svar jeg kan bruge til noget (i stedet for det mine venner siger), har også selv tit overvejet at bygge den selv, starte helt forfra og købe det hele, men på den anden side, så er jeg bange for at mit bundkort ikke kan ligge i mit kabinet, og det er jo hellere ikke fedt :(

dannyboyd -> Det ligner meget de behov jeg har, holder mig for det meste til maxtor HDD og Kingston ram
Avatar billede msknives Nybegynder
02. marts 2006 - 17:09 #7
Ang. byg selv kabinet er valgt her og burde være stort nok.  Men alle dele er valgt så du får mest for kvalitet for hver en krone og et kabinet kan gøres billigere fx. til dette: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=123350 også købe en ekstra 12cm kabinetblæser, så er den ok.  LC Power er den billigste PSU jeg kan anbefale i en rimelig kvalitet der levere godt med strøm til evt. Geforce 6600GT ell.lign. billige kabinetter med indbygget strømforsyning er ofte ustabile og svage, de er hurtige dyrere, når du skal købe en anden, så derfor køb hellere et godt kabinet fra starten og en god strømforsyning. Du kan hvis du køber alle dele et sted får samlet din pc for ca. 500 kr. fx. hos www.shg.dk blot en ide hvis du ikke vil samle selv.
Avatar billede styler.dk Nybegynder
09. marts 2006 - 14:55 #8
Hey igen,
har fundet ud af at pentium er generelt dyrere end amd, så har været inde og kigge på edbpriser og jeg har så købt:

Kabinet: NORTH Q ALIEN BLUE 400 WATT
Bundkort: ASUS K8V-MX
Ram: 512 MB DDR 400 MHZ / PC3200
CPU: AMD SEMPRON 3100 + [ 754 ]
HDD: 200 GB, 7200 RPM IDE (ved ikke hvilket mærke)
Optisk drev: LG Dvd Læsehastighed 52x (CD) / 16x (DVD)
Grafikkort: GeForce 7300GS 256MB DDR RAM 64bit DDR2 <(500~533Mhz Clock), TVOUT,VGA,DVI
Støjdæmpning: 7200 SILENT COOL > 20 DB Igloo 7200 light

Tak for hjælpen alle sammen, dem som vil have point, de ligger bare et svar,
jeg skal ned og hente min computer nede ved posthuset engang i morgen.

Endnu en gang tak for hjælpen :)
Avatar billede serverservice Praktikant
09. marts 2006 - 15:17 #9
værso