Avatar billede alexander_j Nybegynder
01. marts 2006 - 16:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ingen ip-adresse fra trådløst netværk

Jeg har en router (sitecom DC202 v5)
Jeg har et Accesspoint (Dell - typen lidt svært at gennemskue)
Jeg har en bærbar og en trådløs printer som fint har kontakt til routeren via accesspointet - og som får tildelt ip-adresse fra routeren.

Men så kommer problemet - min stationære som er udstyret med en netgear (WG111 v2) - 'trådløst netkort' via USB.

Den siger at den har forbindelse til mit trådløse netværk 'Bip', faktisk er signalstyrken 'meget god', men når den skal hente en netværksadresse, så fejler den.

Jeg har prøvet at resette min router, men uden resultat.
Jeg har tjekket at DHCP er slået til på både router og computer.
Jeg har forsøgt manuelt at sætte en IP-adresse inden for området.
Jeg har prøvet at indsætte et internt trådløst netværkskort, men med samme problem.
Jeg har prøvet at afvikle et lille program der hedder noget med ip-fix.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre nu - er der ikke en venlig sjæl der kan hjælpe?
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. marts 2006 - 17:09 #1
Prøv igen med det interne netkort, men denne gang installerer du setupprogrammet til netkortet først, og inden du sætter netkortet i. Når programmet er installeret, slukker du for maskinen, og sætter netkortet i, og starter maskiene. Nu skulle den gerne finde netkortet, og selv installere driver. Det kan være den gerne vil have en genstart efterfølgende, og vil den det, gør du blot dette. Nu skulle driveren være korrekt installeret, og skulle kunne finde dit accespunkt.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
01. marts 2006 - 17:38 #2
Hmm det var nu også sådan jeg gjorde de fem af gangene, hvor jeg geninstallerede netkortet, men desværre uden virkning :-(

Overvejer at geninstallere Windows XP - mon det kan hjælpe?
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. marts 2006 - 18:14 #3
På maskinen unden forbindelse kan du dobbletklikke på det lille netværks ikon nederst til højre i processlinien. Vælg egenskaber, og under fanebladet Trådløse netværk, kan du  se profilen derr giver digg adgang til accespunktet. Dete vil stå under foretrukne netværk, og der skulle du kunne genkende dit netværksnavn SSID. KAn du ikke se profilen for dit SSID underr foretrukne netværk, så kan du tilføje en profil ved at trykke på tilføj. Alt hvad du skal opgive er SSID, evt. netværksgodkendelse, evt. datakryptering og evt. netværksnøgle.
Du kan også være doven, og trykke på vis trådløse netværk, og der skulle dit trådløse net så komme frem. Hvis du så trykker på forbind, vil den forsøge at forbinde til netværket, og er det et beskyttet net, vil den anmode om en netværksnøgle.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
01. marts 2006 - 20:51 #4
Jep og dette netværk har den fundet og den vil også gerne forbinde til det, men når den skal hente sin dynamiske ip-adresse (som den også går i gang med), så får den en timeout og kommer ikke længere :-( og det er her problemet er.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. marts 2006 - 20:57 #5
Ok, den får timeout, så skulle du prøve:
Ind i routerens setup, og under Advance wireless settings sætter du:

De Beacon interval sættes til 50
Og Fragmenttation treshold 2304
Og RTS treshold 2304

Dette vil give dig en stabil trådløs forbindelse, under forudsætning du kan lave disse ændringer i netop din router.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. marts 2006 - 15:09 #6
Er der bid ? ?
Avatar billede emoth Nybegynder
04. marts 2006 - 16:57 #7
Hej Jeg mener fejlen er en anden. Lige dette usb-netkort her vi også. Det virker kun ca 10 min efter at PC'en tændes. Derefter falder forbindelsen ud. Næste gang den tændes samme procedure. Netgear support har anbefaldet at opdatere netkort-bios. vh
Avatar billede alexander_j Nybegynder
04. marts 2006 - 17:04 #8
Dragonknight -> Jeg har desværre ikke mulighed for at indstille nævnte værdier på min router - der er ellers mange værdier der kan indstilles, men primært værdier der omhandler sikkerhed.

emoth -> Jeg havde samme problem, da jeg prøvede med et trådløst netkort fra sitecom, så skal fejlen ligge på begge de to typer af 'netkort'?

eksperten -> I æder mine kommentarer - jeg har sendt to kommentarer på på dragonknight sidste kommentar uden at de blev registrede :-(
Avatar billede alexander_j Nybegynder
18. marts 2006 - 15:51 #9
Hmm ingen der kan hjælpe mig :-(

Jeg må en dag, hvor jeg har god tid prøve at geninstallere windows!