Avatar billede nlr2000 Nybegynder
04. marts 2006 - 16:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Invitation - skabelon

Jeg skal lave en invitation i word. Når den er udskrevet, skal den være som en a4-side, som er foldet på midten og drejet 90 grader. Det giver en forside, 2 midtersider og en bagside.

Hvordan laver jeg det i Word? Findes der en skabelon, som er lige til at benytte eller skal jeg lave den på 2 sider i word og selv vende teksten 90 grader?

Tak
Avatar billede supertekst Ekspert
04. marts 2006 - 16:51 #1
Ja - der findes en skabelon under "Brochure" (Word 2003)

Vælg Udskriv i menuen Filer, og tryk på ENTER, hvis du vil udskrive (og bevare) denne brochurevejledning.
SÅDAN OPRETTES EN BROCHURE
Du kan oprette en professionelt udseende brochure ved hjælp af denne skabelon. Benyt følgende fremgangsmåde:
1.    Indsæt dine egne ord i stedet for disse. Du kan bruge samme forud¬definerede afsnitstypografi eller ændre den.
2.    Udskriv side 1 og 2 på begge sider på kraftigt papir i A4-format.
3.    Fold papiret som et brev, hvis brochuren skal foldes tre gange. Lad siden med det store billede være forsiden.
HVAD BØR DU ELLERS VIDE?
Hvis du vil ændre typografien i et afsnit, skal du markere teksten ved at placere markøren et vilkårligt sted i afsnittet. Når markøren blinker, skal du vælge Typografier og formater i menuen Formater. Til sidst skal du vælge en ny typografi fra arbejdsruden Typografier og formater.
Hvis du vil ændre billedet, skal du klikke på det, vælge Billede i menuen Indsæt og derefter vælge Fra fil. Vælg et nyt billede, og klik på Indsæt.
Avatar billede supertekst Ekspert
04. marts 2006 - 16:54 #2
Brochurer findes under fanen "Publikationer"
Avatar billede nlr2000 Nybegynder
04. marts 2006 - 17:18 #3
Okay... For at være helt ærlig, så fattede jeg faktisk ikke dit svar, men jeg søgte på "brochurer", som du skrev, og fandt ud af hvodan man gør. Så under alle omstændigheder er løsningen nået, og da du hjalp mig på vej, får du pointene.
Avatar billede supertekst Ekspert
05. marts 2006 - 12:40 #4
Tak for det!
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2006 - 19:05 #5
Hvis du skriver en emailadresse skal jeg sende dig en nem lynbrugsanvisning til Word.
Avatar billede nlr2000 Nybegynder
07. marts 2006 - 14:43 #6
lynbrugsanvisning modtages gerne
tragtformand@hotmail.com