Avatar billede carlo1 Nybegynder
07. marts 2006 - 11:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

1st line/2nd line support?

Godaw

Hvor går grænsen mellem 1st line og 2nd line hvis man tænker på en stilling som it-supporter?

1st line stiller vel bare telefonen videre, men hvor meget vil i mene man skal kunne for at varetage en 2nd line tjans?
Avatar billede den33 Nybegynder
07. marts 2006 - 12:08 #1
mine erfaringer sige, at det komme an på hvor du er i landet, kommer selv fra sydsjælland, da er 1st og 2st noget helt andet ind i kbh. men det kan godt være at det bare var det firma jeg var i. der mente det var noget andet.
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
07. marts 2006 - 12:37 #2
Det kommer som den33 også siger an på hvad firmaet definerer som 1st /2n line support.
Der hvor jeg har været er 1st line dem som kan svare på gængse spørgsmål og svare ud fra en vidensdatabase. Desuden svarer de ofte på driftsmæssige spørgsmåls (kører den og den service/server?)

2nd line er problemknuserer. Det vil sige når den kendte løsning ikke afhjælper problemet eller hvis der opstår et problem som ikke har været kendt før og som ikke kan løses via gængse rutiner.

Nogle gange kræver 2nd line support at man kan programmere. andre gange at man har erfaring med konfigurationer men alt dette kommer helt an på jobbet
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. marts 2006 - 13:27 #3
Og hvor jeg kommer fra, er 1. line også problemknusere. De giver primært op over for sager, hvor der enten er blandet avanceret serverproblematik eller sager hvor man fysisk skal være til stede ved brugeren.

2nd line er så regulære eksperter på nogle bestemte områder. Her kommer du ikke ind, uden en del års erfaring fra lignende arbejde.... (så skal du i hvert fald være rigtig dygtig :-)

Så det er i allerhøjste grad forskelligt fra firma til firma.
Avatar billede carlo1 Nybegynder
07. marts 2006 - 13:49 #4
Javel så, jeg håbede på at der var noget generelt at gå efter, men ok, så må jeg jo snakke med den enkelte virksomhed og hvordan de ser på det.

Læg et svar alle tre, jeg skylder jer en massse points :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. marts 2006 - 14:17 #5
Jeg springer over...
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
07. marts 2006 - 14:18 #6
svar...
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 17:25 #7
I min Verden:
1st line = de supportere du ringer til. f.eks. hos Dell, samt de teknikkere der kommer hos kunderne.
2nd Line = Er ekspertise centre, virkelig langhårede eksperter.
3rd Line = Engineering.

(ønsker ikke point)
Avatar billede den33 Nybegynder
16. marts 2006 - 09:49 #8
synes ikke lige mit svar, var point værd. så jeg springer også over
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester