Avatar billede thecaveman Nybegynder
09. marts 2006 - 10:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan ikke se mine andre maskiner når jeg har Norton kørende

Jeg har lige købt en Belkin 54G trådløs router.
Nu har jeg så bare et problem med at se mine andre maskiner på netværket når Norton Internet Security kører. Jeg har på den ene NIS 2006 og på de to andre NIS 2005.
Er der n ogen der kan  hjælpe mig med mit problem ?? :o :/
Avatar billede levithan Nybegynder
09. marts 2006 - 10:47 #1
Det er din Norton Internet Security der blokerer for den service der gør at du kan se dine pcere på netværket.

Prøv at deaktivere norton og se om det har nogen effekt til at starte med. inde i programmet skal du give de services (eller ipadresserne på de maskiner du vil ha kontakt med) som gør at maskineren kan se hinanden.
Avatar billede thecaveman Nybegynder
09. marts 2006 - 12:01 #2
Jamen det virker fint når jeg deaktiverer Norton.. Men hvordan finder  jeg  ip adresserne på de forskellige maskiner ..Hvis jeg går ind på myip.dk  får jeg den samme adresse frem  på alle sammen.
Avatar billede levithan Nybegynder
09. marts 2006 - 13:29 #3
du skal åbne en dosbos  > start > kør > cmd > tryk ok

skriv ipconfig og tryk enter så får du din interne ipadresse. Så skulle jeg mene at du i norton oprette en rule der tillader alt trafik fra dine 2 andre pcere lokal ipadresse.  jeg er lidt usikker på om den service som xp blokkere også skal accepteres. jeg ved ikke lige helt hvordan.
Avatar billede thecaveman Nybegynder
10. marts 2006 - 15:33 #4
Tak for hjælpen..det virker sgu :p
Avatar billede levithan Nybegynder
10. marts 2006 - 15:41 #5
oki da hvad gjorde du
Avatar billede thecaveman Nybegynder
10. marts 2006 - 16:12 #6
Kørte cmd og fik derved IPadresserne.. Gik derefter  ind i NIS under firewall og  trykkede konfigurér. Der er så et faneblad der hedder netværk. Der kan man så  tilføje iP'en på de maskiner der er tilladte
Avatar billede levithan Nybegynder
10. marts 2006 - 17:49 #7
oki men godt at det virker for dig nu. dit problem er der mange der slåsser med.