Avatar billede 350hunde Nybegynder
15. marts 2006 - 21:47 Der er 9 kommentarer

installation af dvd-brænder driller

jeg skulle sætte en brænder i en pc idag.. gjorde følgende: satte ide-kabel og strøm kabel til, og startede op med win2000 som operativ system, der var liv i drevet, men ingen respons på at hardwaren var fundet, guiden 'ny hardware' fandt som forventet heller ingenting og jeg genstartede for at ta' et kig i bios, (nu har jeg godt nok stort set ingen rigtige erfaringer med 2000) men ku' ikk hit ud ad hvoen man kom derind! :S den viste blot et startup billed og gik direkte igang med at loade win2000, den gav sig ik til at tælle ram eller mulighed for at trykke på "del" for at komme ind i bios'en... hvordan fikser jeg dette???
Avatar billede matcho Nybegynder
15. marts 2006 - 22:07 #1
Prøv og slette dit drev i enhedshåndtering og genstart hvis du ikke kan finde det der
så må du kontrollere jumpere og kabler.
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
15. marts 2006 - 22:11 #2
er drevet jumpet korrekt ? (er vigtigt hvis der er et andet drev på samme kabel) der må kun være en master / slave
Avatar billede 350hunde Nybegynder
15. marts 2006 - 22:17 #3
der sidder en hd og et cddrev i forvejen i pc'en.
den registrerer ikk i enhedshåndtering at der er isat ny hardware, jumperen på det nye drev er sat som slave og tilsluttet via det ide kabel som det eksisterende cddrev kører og fungere med...?
ku' tænke mig at de øvrige pladser i bios er sat til none istedet for auto, men kan ikk komme ind i bios?
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
15. marts 2006 - 22:18 #4
hvad er det for en computer ? (en mærkevare, eller samle selv ? ) hvis en samle selv hvilket bundkort er det ?
Avatar billede matcho Nybegynder
15. marts 2006 - 22:23 #5
Prøv og tage dit cd drev og jump brænderen som master se hvad der sker hvorfor kan du ikke komme ind i bios de to ting skulle da ikke have noget med hinanden at gøre.
Avatar billede 350hunde Nybegynder
15. marts 2006 - 22:33 #6
det er chefens 'office' pc fra dell...
får simpelhen ikk muligheden for at trykke på 'del' og komme ind i bios'en som man gør på normal vis, når den viser specifikationer og tæller ram osv... den viser et typisk startup billed fra bundkortet også går den direkte igang med at loade windows... det eneste den reagereR på er F8, men det kan jeg jo ik bruge til så meget?

-Undskyld, men kæresten kalder, så jeg vil følge op på det så snart jeg møder på jobbet imorgentidlig, så har jeg også bedre mulighed for at forklare. tak for i aften :)
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
15. marts 2006 - 22:35 #7
tryk F2 (menr jeg det er på en dell)
Avatar billede 350hunde Nybegynder
16. marts 2006 - 12:44 #8
min fejl, det var ikk en dell pc, men en hjemmebygget...
Avatar billede matcho Nybegynder
16. marts 2006 - 16:19 #9
JO men derfor kan det jo godt være F2