Avatar billede jespereh Nybegynder
17. marts 2006 - 20:00 Der er 9 kommentarer

Mangler driver til bærbar.

Jeg mangler en driver til min bærbare Acer Aspire 1525WLMi.
Det drejer sig om driveren til mit grafikkort, som er et Nvidia Geforce FX Go5700.
Har efterhid på netteånden ledt rimeligt lang tid på nettet, dog uden held.
Ville være enormt taknemmelig for hjælp.

jespereh
Avatar billede strych9 Praktikant
17. marts 2006 - 20:02 #1
Avatar billede boxer Nybegynder
17. marts 2006 - 20:05 #2
Avatar billede dinkie Nybegynder
17. marts 2006 - 20:07 #3
Avatar billede jespereh Nybegynder
17. marts 2006 - 20:51 #4
Ingen af dem virker. Når jeg prøver at installere dem, kommer der en kritisk systemfejl(den med den blå skærm) og systemet genstarter, før at man kan nå at læse noget som helst.

Problemet ligger nok i, at jeg sad og spillede et spil, hvor spillet pludselig stopper, og jeg bliver nød til at slukke den for hereftet at starte computeren op igen.
Da jeg starter op, er der en masse vertikale linier på skærmen. Både ved opstart og inde i selve Windows. Jeg geninstallerede Windows for at komme af med de streger, men de er kun gået væk i Windows og ikke ved opstarten. Er der nogen der ved, hvad det kan skyldes?
Stregerne er ca. 1 pixel brede, op ligger sammenhængende af 2 med 1 cm. afstand.
jespereh
Avatar billede strych9 Praktikant
17. marts 2006 - 20:52 #5
Det skyldes at grafikkort er ved at stå af... Kontakt supporten hvis den er under garanti.
Avatar billede jespereh Nybegynder
17. marts 2006 - 20:54 #6
Allerede? Den er kun 1/2 år gammel???
Avatar billede strych9 Praktikant
17. marts 2006 - 20:59 #7
Jamen det er jo godt. Så behøver du ikke betale for at få den fikset. Forestil dig at den var 1 år og 1 dag gammel. =)
Avatar billede jespereh Nybegynder
17. marts 2006 - 21:01 #8
Der er 2 år reklamtionsmulighed, men udover dette har jeg tegnet en 4 års forsikring der dækker alt...
De får den lige i hovedet igen...
Avatar billede strych9 Praktikant
17. marts 2006 - 21:05 #9
Angående de to års reklamation, så indebærer det at du skal bevise (og ikke Acer som skal bevise det modsatte), at fejlen ikke skyldes slid eller uagtsom brug. Med andre ord skal du bevise at fejlen du oplever har været til stede i udstyret fra den dag du overtog det...
Kort sagt, glem alt om reklamation. Vi skal over i sådan noget som IBM harddiskenes "Click of death" før der er noget at komme efter der.

4 års forsikring kommer du ikke til at fortryde. Forbrugerelektronik i dag = crap, og laptops er noget af det mest udsatte udstyr der findes.