Avatar billede rekord_driver Nybegynder
19. marts 2006 - 19:11 Der er 2 kommentarer

Problmer med Comp efter OC

Hej allesammen.

Jeg har en Amd 64 3200+ (2.0ghz) med Zalman fatality køling på og har rodet lidt frem og tilbage med overclocking. normalt kører jeg på 2.2 ghz uden probs, har sågar været oppe på 2.6 der kørte fint. men så en dag ville jeg køre maskinen op fra 2.2 til 2.3 ghz, men så slukkede den bare ned. så jeg blev nød til at reset BIOS for at få gang i den igen, for hver gang den prøvede at åbne windows slukkede computeren bare! så jeg resat den og prøvede igen, men med det resultat at når jeg bare går det mindste over 2.0 ghz slukker computeren bare, kan sagtens OC mit grafikkort og mine ram som altid, men processoren er ikke vild med det længere. og efter jeg prøvede at gå op på 2.3 ghz kunne jeg pludselig heller ikke gå på messenger mere, mit Norton påstår det er udløbet og der er en masse andre underlige ting.... hvad mon der kan være gået galt? skal jeg bare geninstaller windows eller hvad kan afhjælpe problemet.
Mvh Morten Hansen
ps. systemet kører stabilt og jeg kan spille uden problemer... men har stadig alle de andre fejl!
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2006 - 09:12 #1
Lyder umiddelbart som om der er sneget sig fejl ind på harddisken. Hvis du henter Prime 95, og kører en "torture test" i nogle timer uden fejl, kan du udelukke CPU og RAM fejl. Så burde en geninstallation af Windows løse dine problemer.

http://mersenne.org/gimps/p95v2414.exe

Næste gang du overclocker skal du være opmærksom på at holde PCI-frekvensen fast på 33Mhz, ellers har du balladen igen. De fleste harddiske er sarte overfor for høje PCI-frekvenser.
Avatar billede rekord_driver Nybegynder
24. marts 2006 - 20:35 #2
Heey. jeg har fundet fejlen..... man skal lige huske at indstille klokken og datoen til det rigtige igen efter man har resat BIOS´n, eller bliver der sgu kuk i systemet :) men ellers tak for hjælpen.

Morten Hansen