Avatar billede anthex Nybegynder
20. marts 2006 - 16:03 Der er 5 kommentarer

"Dynamic Disk Unreadable"

Jeg har to harddiske i min computer, hvor windows ligger på den ene. Den harddisk har jeg lige formateret, og geninstalleret windows XP. Alle de dataer jeg ville gemme før formateringen, lagde jeg over på den anden harddisk. Efter windows er geninstalleret, kan jeg ikke få adgang til mine dataer på den anden harddisk. I "denne computer" vises kun c-drevet hvor windows ligger på. Men i computer management - Disk management kan jeg dog se harddisken, men den har statusen "unreadable". Hvad skal jeg gøre for at få adgang til mine dataer harddisken?
Avatar billede levithan Nybegynder
20. marts 2006 - 18:32 #1
hvis din anden disk har status "dynamisk disk" kan du højretrykke på det lille firkantet felt hvor der står dynamisk disk og vælge "basic" og genstart din pcer. Skriv så om disken virker eller ej alså hvilken status den har.

hvis den stadig er ked af det så skal du nok til at genskabe data.
GETDATABACK er et godt bud. www.runtime.org  det er nok NTFS versionen du skal hente
Avatar billede anthex Nybegynder
20. marts 2006 - 20:20 #2
Jeg må indrømme at jeg er lidt skeptisk over for at sætte disken som basic-disk, da den advarer mig om at alle dataet vil blive tabt hvis jeg gør sådan.?
Avatar billede levithan Nybegynder
20. marts 2006 - 20:27 #3
ok så lad være med at gøre det. prøv blot at scanne disken igennem med det program jeg skrev før
Avatar billede anthex Nybegynder
20. marts 2006 - 20:40 #4
okay. Det vil jeg prøve. Er faktisk igang med at scanne den igennem med et andet program der hedder "active undelete" (nok noget lignende), så vil se om det giver resulat først. ellers prøver jeg det andet. :)
Avatar billede levithan Nybegynder
20. marts 2006 - 20:46 #5
ok men getdataback er i en klasse forsig selv. jeg har brugt det mange gange.