Avatar billede snuf Nybegynder
22. marts 2006 - 10:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekspanderende DIV

Hej.

Jeg har noget text i en div-container. Containeren har nogenlunde samme dimensioner som teksten.

Men nu vil jeg gerne have at containeren udvider sig med teksten når jeg forstørrer teksten i browseren.

Som det er nu deler teksten sig på flere linier når jeg prøver at forstørre den, og det er ret uhensigtmæssigt.

Nogen der har nogle idéer?

På forhånd tak.

PS: Af forskellige årsager kan jeg desværre ikke anvende display:inline;
Avatar billede milandt Nybegynder
22. marts 2006 - 12:10 #1
prøv dette:

<div style="height:auto;"> din tekst her </div>
Avatar billede snuf Nybegynder
22. marts 2006 - 16:24 #2
Nej, det giver desværre samme resultat; Tekstlinien fordeler sig over flere linier.

Jeg søger en løsningen hvor div-containeren udvider sig horinsontalt istedet for vertikalt.
Avatar billede roenving Novice
22. marts 2006 - 16:38 #3
-- og det kan du ikke !-)

-- tjah, man kan jo sætte en tingest til at teste skriftstørrelsen hele tiden, men for det første aner jeg ikke om det overhovedet er virksomt, for det andet har jeg en kraftig mistanke om, at det så i hvert fald langt fra er cross-browser ...
Avatar billede snuf Nybegynder
22. marts 2006 - 16:59 #4
Hej roenving!

Nej, jeg har nu heller ikke lyst til at anvende JavaScript.

display: inline; virker egentligt glimrende til netop dette formål. Problemet er bare at det ikke virker sammen med negativ margin. Og det benytter jeg mig af i dette tilfælde.

Jeg løste problemet vha en omvej (øv). Lavede en ekstra div, og satte den negative margin på denne. Således kunne jeg anvende display: inline; på den oprindelige div-container.

Tak for Jeres interesse. Jeg lukker igen.