Avatar billede moritz Nybegynder
25. marts 2006 - 22:17 Der er 1 kommentar

Hjælp til CMS system

Hej ærede ekspert!

Jeg skal til at lave en hjemmeside til en person, og denne gang har jeg valgt, at jeg vil prøve at kaste mig ud i noget CMS, for at lette opdateringen af siden. Jeg har ikke speciel meget forstand på programmering, men jeg kan dog godt rette småting for at sætte tingene op. Det gik da fint nok da jeg skulle få min blog der bruger wordpress op at køre ;).

Kravene til CMS systemet er egentlig ikke særlig høje. Det eneste jeg kræver, er et system hvorfra man kan skrive nyheder/sider med billeder samt redigere og slette ovennævnte. Statistik, forumer, brugerfunktioner og lignende er altså fløjtende ligegyldige. PHP at foretrække. Systemet skal være nemt at sætte op, og vil ikke komme til at køre fra min egen server, men fra en udbyder somewhere I don't know.

Brugervenlighed er vigtigt, ligesom det gerne skulle være nemt at redigere i det template der tages udgangspunkt i da jeg selv vil fremstille al eller i hvertfald meget af grafikken!

Jeg ved ikke om jeg forlanger genopfindelsen af den dybe tallerken... Men jeg er åben overfor de fleste forslag :)
Mvh Peter
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2006 - 23:44 #1
Der findes et meget simpelt og nemt system

http://www.cmsimple.dk/

dansk brugervejledning  www.libris.dk  (Byg et website)
eller her http://www.cmsimple.dk/da/