Avatar billede paaskeland Nybegynder
29. marts 2006 - 03:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ekstern HD og Mac

Hey
Jeg har en ekstern HD som normalt bliver brugt sammen med en windows XP maskine. Når jeg sætter den til min iBook kan jeg sagtens hente filer fra HD'en, men jeg kan ikke ligger filer over på den. Hvorfor?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. marts 2006 - 06:57 #1
Er den NTFS formateret?? Hvis ja så skyldes det at NTFS er et microsoft format, man kan på MAC (Linux, unix) læse NTFS, men ikke skrive. For at kunne dette skal den være FAT formateret.
Avatar billede paaskeland Nybegynder
29. marts 2006 - 18:46 #2
Arh okay. Findes der evt. et program eller noget, som gør det muligt at skrive på den? Da jeg ikke har tænkt mig at formatere den eksterne hd.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. marts 2006 - 20:55 #3
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. marts 2006 - 20:58 #4
Kender ikke personligt til dette projekt, eller hvor langt de er, men det virker måske: http://sourceforge.net/projects/ntfsosx/
Avatar billede egonspock Seniormester
29. marts 2006 - 21:15 #5
Du kan evt. formattere den som FAT32, så kan begge skrive til den.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. marts 2006 - 07:49 #6
egonspock>> læs lige Kommentar: paaskeland 29/03-2006 18:46:15
Avatar billede egonspock Seniormester
30. marts 2006 - 18:10 #7
james_t_dk>> Ah, det gik for hurtigt..., godt set!