Avatar billede knagen7100 Novice
29. marts 2006 - 11:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Computer "hænger" i optælling af ram ved opstart.

Jeg har en gammel computer jeg ikke har brugt i langt tid som jeg nu vil til at bruge. Når jeg starter computeren op og den laver ram optælling, tæller den meget langsom. Når den når til et bestemt tal begynder den forfra med at tælle igen og her kan den så stå i en uendelighed. Men kan så trykke ESC for at komme videre og det ser ud som om det er eneste mulighed.
Hvorfor bliver den ved med at tælle op? Er det evt mine ramklodser der er defekte?
Det ser ud som om computeren ellers køre fint nok.
Avatar billede kalp Novice
29. marts 2006 - 11:53 #1
har du mere end en ramstand i maskinen så  prøv at køre med en af gangen
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
29. marts 2006 - 14:16 #2
Havde samme problem med en gammel maskine for et stykke tid siden, fandt aldrig ud af hvorfor den gjorde det, men jeg fik løst problemet ved at gå ind i bios også ind i noget der hed halt on all errors eller lignende, så springer den over optælling af ram.
Avatar billede knagen7100 Novice
30. marts 2006 - 20:10 #3
Tak for hjælpen. Lig et svar og I får point.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
02. april 2006 - 01:56 #4
Det var så lidt ;)