Avatar billede ravnemor Juniormester
30. marts 2006 - 13:22 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

Hvilken opsætning til tele2

Jeg har en mail adresse hos tiscali som tidligere kunde, og min OE 6 er sat op til den.

Når man nu går ind på tiscalis hjemmeside og vælger webmail, kan man se at man ikke kan sende post fra den webmail mere og henviser til en anden side hvor man skal logge sig på. Der kan jeg så godt både sende og modtage post.

Men i min Outlook Express kan jeg kun modtage post, men ikke sende. Er der nogle af jer der ved hvordan jeg skal sætte min OE op til at sende posten derfra også ? Jeg kan intet fornuftigt finde på tele2 side.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 13:30 #1
Kan du modtage mails?

Hvad er din nuværende SMTP og POP3 servere?

Jeg mener at du for at modtage skal sætte følgende op:

POP3: POP3.tele2.dk

SMTP: smtp.tele2.dk

Userid: xxxxxx@tiscali.dk
password: tjoh... det kender du vist selv ;-)
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 13:30 #2
modtage og sende korrekt.... sorry..
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 13:34 #3
på:
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_kundeservice&t2page=privat_kundeservice

kan du vælge "internet" og "support", derefter under ADSL support vælge "Email-program" og "Win - Outlook Express 5.0+"

Der er yderligere hjælp at hente
Avatar billede vejmand Juniormester
30. marts 2006 - 13:47 #4
Når du kan modtage post, tror jeg ikke du skal ændre POP3.

Men prøv, som wizaxjb skriver, at ændre SMTP til smtp.tele2.dk
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. marts 2006 - 13:53 #5
Øv det virker bare ikke. Har endda prøvet at hente en automatisk opsætningsfil derindefra, men er i tvivl om hvad konto-ID skal være.

Det er sådan at jeg hele tiden har haft mail.tiscali.dk som både udgående og indgående post. Ikke noget med pop3 eller smtp foran.

Det er lidt kringlet, for jeg havde tidligere worldonline som udbyder, så kom de til at hedde tiscali. Jeg beholdt selvfølgelig mailadressen, da vi så gik over til tdc som internetudbyder, men dem hvor jeg stadig har mail hos, er nu opkøbt af tele2...
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 13:55 #6
jeg kører med Tiscali/tele2 nøjagtigt som du, og ovenstående setup virker for mig...

Prøv at lave opsætningen manuelt, og copy-paste fejlbeskedden tilbage hertil?
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. marts 2006 - 13:55 #7
Jeg har prøvet at gå herind http://webmail.get2net.dk/ og logge mig på med mine tiscali oplysninger, men det virker heller ikke. Når jeg skal på webmail, skal jeg herind http://www.tiscali.dk/webmail/ og klikker på linket hertil http://webmail.tiscali.dk/.

Det virker, men det hjælper mig ikke i OE.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. marts 2006 - 13:58 #8
Hvis du har TDC som udbyder skal du rette SMTP til asmtp.mail.dk
Din POP3 skal du ikke ændre.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. marts 2006 - 14:01 #9
Brug kontonavn og adgangskode du fik fra Tiscali
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 14:02 #10
godt set vejmand. den missede jeg lige.. sorry. (og jeg har endda CyberCity... grumle)...

For at komme med en forklaring til ravnemor:
Langt de fleste internet udbydere blokerer port 25 (som er udgående SMTP-traffik), til gengæld er der ingen user-id check på deres egen SMTP-service. Derfor skal man sætte sin SMTP til at pege på sin udbyders server, mens indgående (POP3) selvfølgelig skal pege på den udbyder man har adressen hos.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 14:03 #11
på webmail.get2net.dk  kan jeg forestille mig at du skal bruge ditbrugernavn@tiscali.dk som brugerid, ikke kun dit brugernavn. det er en ændring tele2 har lavet her for ikke sååå lang tid siden.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 14:36 #12
Normalt er det sådan når man forlader et teleselskab kører ens mail kun begrænset tid herefter.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 14:44 #13
jeg har nu kørt ca. 5 år på tiscali uden problemer. De har et gratis-abonnement, hvor man kun betaler for den tid man bruger..... ;-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 14:46 #14
Oki, men så har du jo også forbindelse til dem.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 14:46 #15
jeg har ADSL hos CC, og bruger ALDRIG den dial-in.....
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. marts 2006 - 14:51 #16
Nå det er jo ikke vores spørgsmål det her.
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. marts 2006 - 14:53 #17
Sådan ser det ud nu http://qxlfoto.frac.dk/

Password har jeg selvfølgelig også, men slettet det nu da i skulle se vinduet
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 14:55 #18
kontonavnet er din email-adresse.......

SMTP adressen er    smtp@mail.dk
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 14:55 #19
fjern hakket i "min server kræver godkendelse" forneden
Avatar billede vejmand Juniormester
30. marts 2006 - 14:55 #20
Udgående post (SMTP) skal rettes til asmtp.mail.dk
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 14:56 #21
og så skal der være hak i den anden box.... sorry alle de poster....
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 14:57 #22
vejmanden har ret mht din smtp adresse.. sorry.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. marts 2006 - 15:09 #23
Jeg mener ikke det er ikke nødvendig at fjerne hak i "Min server kræver godkendelse"

Klik på "Indstillinger" ud for "Min server kræver godkendelse"
Flueben i "Log på med disse indstillinger"
Skriv Kontonavn og adgangskode du har fra TDC derinde, så er jeg sikker på det funker.  c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
30. marts 2006 - 15:14 #24
Jeg mener også det er vigtig at huske på, når du skriver at du ka modtage post uden problemer, skal der ikke rettes noget i kontonavn, det er jo kun udgående post der er problemer med.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. marts 2006 - 15:17 #25
ravnemor >> Jeg har lige kigget på dit link igen.

Er det to forskellige konti vi taler om?
Lige nu er jeg lidt forvirret?
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. marts 2006 - 15:42 #26
Jeg kan godt se forvirringen nu.

Første gang efter indlægget Kommentar: wizaxjb
30/03-2006 13:34:22 brugte jeg den automatiske opsætning jeg prøvede at hente og installere efter (nederste billede) Da intet virkede og den stod til standardkonto, slettede jeg den og brugte den anden som nu er det øverste billede (mail.tiscali.dk) og holdt fast i den og lavede ændringer der.

Har sendt en test5 til mig selv kl 15,16, men den er stadig ikke kommet frem. Kan ikke helt finde ud af om problemet skyldes tele2 eller min opsætning.

En test4 jeg sendte lige inden kom frem med ca 2 min forsinkelse.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 15:47 #27
lav en helt ny konto i OE med følgende ting (resten standard)

POP3: POP3.tele2.dk

SMTP: asmtp.mail.dk

Userid: xxxxxx@tiscali.dk  (xxxxxx er dit brugerid fra tiscali)
password: tjoh... det kender du vist selv, men det skal være det til din tiscali-adresse.

prøv så.... hvis det ikke virker copy paste fejlbeskedden fra outlook Ekspress ind her.
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. marts 2006 - 15:50 #28
Når jeg sætter udgående post til asmtp.mail.dk kan jeg ikke sende, men når jeg sætter den til smtp.mail.dk kan jeg vist ikke modtage.

Hvor er det frustrerende
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. marts 2006 - 15:51 #29
Kommentar: wizaxjb

Ok prøver lige
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. marts 2006 - 15:54 #30
Du kunne ikke logge på e-mail-serveren, da den angivne adgangskode ikke er gyldig. Konto: 'POP3.tele2.dk', Server: 'POP3.tele2.dk', Protokol: POP3, Svar fra server: '-ERR account has been moved to a remote system', Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 0x800CCC90, Fejlnummer: 0x800CCC92
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. marts 2006 - 15:59 #31
Efter jeg har lavet ny konto og prøver at hente/sende post kommer denne også frem

http://qxlfoto.frac.dk/
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 15:59 #32
og du har brugt hele din mailadresse til userid?  altså med @tiscali.dk?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 16:00 #33
det er ikke ab@jyde.dk  men din @tiscali.dk adresse, selvom den har et alias som jyde..
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. marts 2006 - 16:05 #34
Så har jeg prøvet at rette ab@jyde.dk til jacomaja@tiscali.som jeg først fik dengang, men virker heller ikke....

Man fik vist en talkode med abonnementet dengang, men den har jeg jo slet ikke mere, da jeg ikke har dem som udbyder, og jeg har heller aldrig brugt den siden.

Jeg lavede dengang en ny mailadresse da man kunne lave 5 eller noget, og så valgte jeg ab@jyde.dk og kringlede den sådan at tiscalien blev videresendt til jyden.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. marts 2006 - 16:07 #35
så vil jeg foreslå at ringe til tiscali/tele2 og få tilsendt din kode.

en lille test... prøv at bruge .dk istedet for .com
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. marts 2006 - 17:04 #36
Der skulle selvfølgelig også stå jacomaja@tiscali.dk som jeg fik......

Jeg tror faktisk slet ikke jeg har nogen brugerkode mere, da jeg jo har skiftet udbyder. De har jo helt lukket mit abonnement...
Avatar billede matcho Nybegynder
30. marts 2006 - 17:27 #37
Gdt nok en lang tråd:
Men hvis du havde en tiscali konto før og ikke har opsagt den, så er den over ført til Tele2 og de har lavet om så når du opretter mailkonto skal gøre som du gjorde før undtaget brugernavn det var sikkert et nummer ved tiscali men tele2 har lavet om så du skal bruge mail ressen som brugernavn > xxx@tiscali.dk
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. marts 2006 - 19:52 #38
Jeg startede med worldonline som udbyder hvor jeg fik mailen jacomaja@worldonline.dk. Der var mulighed for med abonnementet af lave yderligere x antal mailadresser. Jeg laver så ab@jyde.dk fordi jeg synes det lyder bedre. Jeg sætter den så op til at videresende al post fra jacomaja til ab adressen.

I ca år 2000 opsiger jeg så abonnementet hos worldonline og får TDC som udbyder, men jeg har beholdt ab@jyde.dk siden uden problemer. Heller ingen problemer med at ændre opsætning, da worldonline bliver lavet om til Tiscali.

Nu er tiscali åbenbart blev købt af tele2, og så skal den vel opsættes til det. Jeg har været herinde:
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_kundeservice_internet_findbrugernavn&t2page=privat_kundeservice_internet_findbrugernavn

og søge efter et brugernavn, men kan intet finde på ab, men på jacomaja får jeg oplyst en masse cifre xxxxxxxx-xx.

Jeg prøver så at gå herind efter kommentar 30/03-2006 13:34:22:
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_kundeservice_internet_automaticemailsetup&t2page=privat_kundeservice_internet_tele2get2net

men er ikke sikker på hvad jeg skal taste i de 2 nederste felter. Jeg får en fornemmelse af at det kun er for de kunder som nu har tele2 som udbyder.

Det kan da godt være at jeg er pisket til at ringe til tele2, men de skal sikkert bruge en masse numre som jeg ikke har mere.

Hvorfor bliver mine indlæg her iøvrigt ikke sendt første gang, og så må jeg taste det hele ind en gang til :-(
Avatar billede ravnemor Juniormester
30. marts 2006 - 19:54 #39
Jeg kan faktisk også logge ind på webmailen med jacomaja@tiscali.dk uden problemer.

Men på opsætningen i OE har jeg altid brugt ab@jyde.dk
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2006 - 01:52 #40
Du skriver i spørgsmålet at du kan modtage men ikke sende!
Okay, så er POP3 adressen + kontonavn og adgangskode ok.
Hvis du kan huske dem indtaster du dem igen.
Disse oplysninger gælder jo kun for indgående post, så de skal ikke ændres når du kan modtage.

Nu skal vi så prøve om vi kan få den til at sende også.  c",)
Dertil skal vi bruge TDC´s server:

Ud for Udgående post (SMTP) skal der stå asmtp.mail.dk (Eller smtp.mail.dk)

Derefter flueben i "Min server kræver godkendelse"
Klik på "Indstillinger" ud for "Min server kræver godkendelse"
Prik i "Log på med disse indstillinger"
Skriv Kontonavn og adgangskode du har fra TDC derinde.
Kontonavn er sikkert et tolv-cifret tal.
Husk du skal bruge adgangskode fra TDC

Så burde det altså spille.. Håber du får det til at funke.  c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2006 - 02:04 #41
Jeg havde en gammel konto fra cybercity liggende, én jeg ikke har brugt i 3 år.
Den satte jeg op, som beskrevet i Kommentar: vejmand 31/03-2006 01:52:25, det virker perfekt.
Jeg brugte asmtp.mail.dk som Udgående server. Jeg kan både modtage og sende post fra den konto.

(Jeg fik en hel stribe gamle mails der var sendt til min gamle adresse.)  c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2006 - 02:09 #42
Men igen, når jeg sender til den, går der 2 til 3 minutter inden den modtager, selv om jeg trykker på Send/Modtag konstant, så ha lige lidt tålmodighed for at se om det virker.
Held og lykke.
Avatar billede ravnemor Juniormester
31. marts 2006 - 16:43 #43
Vejmand og wiza.....vil i ikke lægge et svar, så får i 30 hver for jeres ihærdighed på at hjælpe mig.

Det ser nu sådan ud http://qxlfoto.frac.dk/

Igår startede jeg med at få den skærm frem hvor jeg skulle taste adgangskode igen, men hver gang jeg klikkede ok, så poppede den bare op igen. Jeg prøvede så at gå på webmailen og regnede med at den skulle sættes anderledes op. Det  viste sig så at hver gang jeg sendte mig selv en testmail, så var den 2-3 timer om at nå frem, og jeg havde jo ændret opsætning mange gange i mellemtiden. Idag viser det sig så at uden jeg ændrer noget som helst og sender mig selv en testmail, så går der kun ca 5 minutter til jeg modtager den.

Jeg tror simpelthen bare at der har været gevaldig forsinkelse på mails igår, så jeg beklager mange gange at jeg har belastet jer så meget, når jeg i virkeligheden slet ikke har behøvet ændre noget. Den linie der står i kontonavn er fordi jeg har spamihilator som opsnapper min spammail.

Tak for hjælpen.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. april 2006 - 22:18 #44
Oki, hovedsagen er at det virker. Svar kommer her.  c",)
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
03. april 2006 - 08:34 #45
Jeg hopper over... sorry for det lange responsetid.  Glad I could try to help :-)

/Wiz