Avatar billede hmi Nybegynder
06. april 2006 - 13:26 Der er 9 kommentarer

bærbar bliver langsom

Hey!

har en Asus model A1300 bærbar, som bliver "langsom" og ustabil efter den er har tændt et stykke tid... Jeg tror det er når jeg kommer til at rykke med strømledningen til bærbaren at der sker noget med den.

Når den bliver langsomere er det som om den mister sin hurtighed og det tager 1000 år at gå ind i programmer. Hvad kan der være galt ?

mvh
Avatar billede 7degreez Praktikant
06. april 2006 - 13:29 #1
tjek evt for spyware... kunne godt lyde sådan. brug evt ad-aware
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 13:29 #2
det kunne måske være virus

Du kan prøve følgende 3 ting

1. X-Cleaner Micro Edition http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe (gratis)
Vælg kør når dialogboksen kommer frem, så scanner programmet din pc’er igennem.

2. Spybot (husk at opdatere programmet før brug)(gratis)
http://fileforum.betanews.com/sendfile/1043809773/1/spybotsd14.exe
Programmet skal installeres på din pc.

3. panda online scan http://www.pandasoftware.com/products/ActiveScan.htm (gratis)
Efter endt scan er der måske nogle ting den ikke har kunnet slette, du får her mulighed  for at gemme en log fil der indeholder hvilke ting programmet har slettet og ikke kunne  slette.

Denne fil gemmer du på skrivebordet og så har du mulighed for at kigge på listen og slette de filer manuelt via ”stifinder” eller ”søg filer og mapper” som programmet ikke kunne fjerne.

Ved tilfælde af at der er en fil som pc’en bruger kan du åbne TASK MANAGER. tryk  ctrl+alt+delete og vælg task manager. så trykker du på prodcess fanebladet og finder  filen "filnavn.exe" denne markere du og trykker på afslut prodcess nederst til højre og svar ja til den dialog boks der kommer.  Herefter kan du finde filen via START > SØG >  FILER OG MAPPER, når filen er fundet markere du den og sletter den. Ved tilfælde af at filen ikke kan lukkes ned i task manager skal der startes op i fejlsikret tilstand. Dette  gør du ved at genstarte din pc og lige før pc’en starter op med det sorte XP logo  skærmbillede trykkes der gentagende gange på F8 tasten for at få menuen frem.
Avatar billede hmi Nybegynder
06. april 2006 - 13:33 #3
Jeg har formateret ca. 20 gange siden den begyndte med at køre langsom... Og senest som igår formaterede jeg hele HDD og den er helt clean, men gør det stadig...
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 13:54 #4
hvad siger din logbog.  start>kontrol panel>administraton>logbog er der nogle røde emner
Avatar billede hmi Nybegynder
06. april 2006 - 15:46 #5
hvad skal jeg kigge under...? Program, sikkerhed eller system
Avatar billede boxer Nybegynder
07. april 2006 - 09:04 #6
Prøv dette:
http://www.arlet.dk/langsomcomputer.htm
+ en defragmentering af harddiske.

Det kan også være varme. Sørg for at alle "åndehullerne" er fri for støv.
Avatar billede hmi Nybegynder
08. april 2006 - 12:24 #7
anonym... jeg har formateret utallige gange, så tror ikke det er noget der ligger på bærbaren som gør den langsom! men ved det selvfølgelig ikke
Avatar billede boxer Nybegynder
08. april 2006 - 12:40 #8
Det kan stadig være et af de programmer du geninstallerer efter du har formateret.
Som sagt kan det også være varme eller måske et stykke hardware der ikke har det for godt - det er bare svært at diagnosticere.
Avatar billede 7degreez Praktikant
18. april 2006 - 22:23 #9
:)