Avatar billede haute Nybegynder
15. april 2006 - 00:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Netværk - HELT fra bunden!

Hejsa

Vi er to, der sidder med hver vores computer, tre netværkskabler, en hub og en masse problemer som vi slet ikke aner, hvad er.

Vi vil gerne dele en masse filer (dvs. sende og modtage med 100 Mb/s som vores netværkskort hver især tillader istedet for det langsomme 2 Mbit, der er over nettet).

Hvordan gør vi - HELT fra bunden? Vi har prøvet alt muligt, men vi vil gerne vide HELT præcist, hvad man skal gøre, for vi er virkelig på bar bund, hvad netværksforbindelse og deling af mapper osv. angår. En punkt-for-punkt-gennemgang ville være perfekt!

Hva' gør vi?

På forhånd tak!
Avatar billede zinuss Nybegynder
15. april 2006 - 01:20 #1
Der er nogle links heri i måske kan bruge :)
http://www.eksperten.dk/spm/702727
01. maj 2006 - 09:05 #3
Status ???
Avatar billede zinuss Nybegynder
13. maj 2006 - 19:23 #4
Måtte i opgive eller?
25. maj 2006 - 23:19 #5
Status [2] ???
Avatar billede haute Nybegynder
26. maj 2006 - 00:49 #6
Vi kæmper videre, vi har ikke sovet i laaaang tid fordi vi er frustrerede over det :(

Vi har opgivet vi købte en 250 gb ekstern harddisk istedet for det var meget lettere...

Zook
26. maj 2006 - 09:24 #7
Mere her:
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/index.htm
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/share_xp.htm

Ka' putter på nogen som helst måde 'se' hinanden og/eller verden ?
Det jeg fisker efter er om noget så simpelt som
* virker kabler (evt. krydsede/strait)
* virker netkortet
* virker hub
Avatar billede haute Nybegynder
26. maj 2006 - 13:18 #8
Hehe, der er intet der funker selvom vi prøver de forskellige ting, jeg havde bare glemt at sige, at du skulle svare. Bare svar, så vi kan få lukket det.
26. maj 2006 - 19:58 #9
"Ka' putter på nogen som helst måde 'se' hinanden og/eller verden ?"
Avatar billede haute Nybegynder
26. maj 2006 - 20:57 #10
Forstår sgu ikke, hvad du mener, men det er ok.
26. maj 2006 - 21:12 #11
... det var bare om der virkelig ER ægte forbindelse fra putter igennem HUB til 'verden - eks. Internettet ...

Eks: Jeg 'kæmpede' med en bruger med næsten samme problem. Det viste sig at der var brud på natkablet så putter kunne slet ikke se noget som helst..

Så burde det virke ... Har du en eller anden speciel FIREWALL på - evt. slå den fra - som forsøg ...
Avatar billede haute Nybegynder
26. maj 2006 - 22:44 #12
Nååh, jeg vidste ikke, at putter betød computer, javel ja.

Har prøvet alt, også at slå firewall fra, og kablet virker. Vi har prøvet med forskellige kabler. Men bare svar, det er bedre med en ekstern harddisk :)
08. juni 2006 - 21:35 #13
Ping...

(For en go' ordens skyld ... læg selv et [svar] og la' os alle dele...)