Avatar billede -gecko- Nybegynder
16. april 2006 - 03:02 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

Kicker: Hvad fejler det danske folk?

Endnu engang er vi som højerestående intellekter, nød til at overvære pøblen falde i den borgerlige klasses ideologier. Sagen tager selvfølgelig omdrejningspunkt omkring Anna Phil, en småborgerlig serie med et manuskript så dårligt at selv lokaltv-kanalerne og producerne til Barbie-filmene burde løbe skrigende væk.

Kan nogle forklare hvad der er så fedt ved den? Er det de konstante småromancer, eller den ”udsøgte” action, eller måske det bedrag og råd den karakter udsættes for?

P.S. Dette indlæg bliver jeg næppe populær med, men jeg fatter simpelthen ikke serien. Det ville glæde mig hvis nogle kunne give lidt konkret fakta.
Avatar billede summer Mester
16. april 2006 - 09:07 #1
Jeg kunne måske med lige god ret spørge dig: "Hvad fejler du"
Anna Phil er populær hos store dele af befolkningen. Den er vel bare en lille hyggelig serie uden de store "spørgsmål".
Hvad er det du efterlyser? >>>pøblen falde i den borgerlige klasses ideologier<<<
Er det en dramaserie om Karl Marx eller hvad??
Sluk dog for den. Når du forarges er det nok fordi du er interesseret og ser serien med "glubende appetit" - Nå jeg skal i Kirke nu. Hyg dig med eksperten så længe
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2006 - 09:42 #2
Som første indlæg allerede er inde på, så findes der en tænd/sluk knap
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. april 2006 - 09:43 #3
-gecko-
Hvad syntes du selv er en god serie?

Et eller andet sted syntes jeg kan lure, at du er typen der sidder klistret til skærmen når 24 timer ruller over dummekassen?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. april 2006 - 10:09 #4
TV er som mad. Der er rugbrød og gulerødder (DR2 tildels DR1), der er lakridskonfekt og junkfood (TV Danmark), og ind imellem frikadeller med brun sovs (TV2). Det er da godt, der er noget at vælge mellem. Det er principielt godt at det ikke kun er amerikanske, engelske og azerbadjanske tv-serier. Man behøver slet ikke en tænd/sluk knap - man kan bare skifte kanal. Eller man kan smide fjernsynet ud og spare en masse penge.

Anna Pihl? Jeg har aldrig set den. Livet er for kort til frikadeller.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2006 - 11:06 #5
Anna Pihl er da spændene, måske er det den måde, de afslutter den på hver gang?
Avatar billede triple-x Nybegynder
16. april 2006 - 11:35 #6
Indrømmet jeg har ikke set ret mange afsnit, men kunne forstille mig serien er blevet populær fordi mange kan sætte sig ind i nogle af problemstillingerne og den ikke er amerikaniseret som så meget andet idag er efterhånden.

Mit indtryk er det er en stille og rolig serie hvor tingene er hevet lidt mere ned på jordnær basis hvor hr og fru danmark kan sidde og leve sig ind i tingene.

Men som sagt har set meget få afsnit :)
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2006 - 11:44 #7
Jeg kan kun give dig ret - det er ikke overdrevet problemer der er, de problemer kan komme for alle? - Og folk tænker måske selv over hvordan de ville løse problemet?
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. april 2006 - 15:14 #8
banaliteter i smølfeland er en sikker vinder hver gang, danmark ER en frikadelle!
Avatar billede -gecko- Nybegynder
16. april 2006 - 16:17 #9
Næsten det jeg ledte efter. :) Tak skal I have. B.t.w., se bare summer "Nå jeg skal i Kirke nu."

- Den sætninger håber jeg virkeligt er sarkasme: Den moderniserede del af os har forhåbentligt fundet vores egen gud i allerede en tidlig alder, i stedet for religionernes indoktrinering. Men er det ikke sarkasme, så er hans måde at forsvare serien uden konkret at forklare Hvorfor, kun forståelig!

Det var måske en lidt overdreven dramatisering af Karl Marx, men indrøm at det er lidt uhyggeligt at 2 millioner, eller hvor mange det nu er der ser den, kan sidde klistret til skærmen på samme tidspunkt, den samme dag, og se den samme serie.
Jeg syns at en identitet kræver at man ikke altid følger en mainstream. Og når det kommer til tv, så løber jeg skrigende væk fra det ”folket” ser. Det fede er jo at kunne ”citerer” noget ingen andre har set, noget som virker af større betydning. Som for eksempel at læse John Milton, mens andre læser Harry Potter.

Klistret til 24 timer, nej tror jeg næppe… den er endnu værre. - og ja… amerikansk i allerhøjeste grad.

john_stigers, jeg syns en god serie er en man kan slukke for at sige at man har lært noget. En der ikke kun er underholdning der snakker til ens analytiske del af hjernen. En der ikke kun stimulerer simple adfærdsbestemte impulser…

Kan det siges bedre erikjacobsen :). ”Anna Pihl? Jeg har aldrig set den. Livet er for kort til frikadeller.” Det citat skulle spraymales på Anna Phil.

Angående problemstillingerne, så tror jeg næppe de er hverken innovative eller komplicerede. Måske de slutter spændende, men igen, man skal ikke have set særligt meget tv igennem sit liv for at kunne forudse de næste par skridt, eller finde dem uinteressante. Men det faktum at de alle tager rod i hverdagslivet, er nok grunden til at så mange ser det. Jeg syns stadig bare det er sjovt at hverdagens problemer tiltaler så mange, selv som underholdning. Men burde tro at folk naturligt havde en trang til at rejse sig over det de er. Finde en højere mening end den spidsborger styrede, der ligger til grund for det vi alle er.

mobius6s konklusion må være den definitive… :)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
16. april 2006 - 19:33 #10
If you don`t like it ...switch it off

Jeg har dog desværre aldrig set serien med Anna Phil da jeg ikke kan se dansk TV :(
Avatar billede -gecko- Nybegynder
16. april 2006 - 19:43 #11
Spørgsmålet er ikke om jeg gidder set det eller ej, men derimod hvor meget jeg gidder høre om det fra andre.
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
16. april 2006 - 20:35 #12
TV2 når heller ikke til den del af verden jeg bor i, så har ikke set Anna Pihl.. Men Gecko, du vrøvler.. Hvad er det egentlig du vil?? Hvis du ik gider se tv2 så lad vær.. Hvis du ikke gider hænge med spidsborgerlige mennesker så find nogle andre mennesker at hænge med.. Hvis du ikke gider bo i DK så flyt..

More action, less talk!

Go påske :)
Avatar billede summer Mester
16. april 2006 - 21:46 #13
Hjemme igen. Herlig tråd den her:
-gecko- du er bare super, essensen af det danske folk. På IQ-listen burde du toppe. Det er ufattelig at de forskellige TV stationers programudvalg ikke har hørt om dig endnu.

>>>Næsten det jeg ledte efter. :) Tak skal I have. B.t.w., se bare summer "Nå jeg skal i Kirke nu."<<<
Jamen kære -gecko- sådan en lille småborgerlig dumrian som mig, må da søge hjælp et eller andet sted.

Hold da helt fast en jammerlig hyklerisk adfærd du udviser med dit spørgsmål og comments - Håber du om 10-15 år finder din ligeværdige debatør.

En rigtig god påske, specielt til dig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. april 2006 - 22:38 #14
Jamen det er jo populært at hade serien Anna Pihl, så hvorfor ikke oprette et spørgsmål om det?

Og hvorfor ikke lave undvigende svar, når konfronteret med hvad man SÅ gider se?

P.s. -gecko- hvis serien skulle være realistisk, ville de 2 første afsnit gå med at skrive rapport, de 2 næste med at vente på fartsyndere mens man glor ud af badruden på en varevogn osv osv.

Ja gu er den totalt intetsigende - det er derfor folk ser TV - for at koble af.
Ok, DU gør ikke, men så igen - langt de fleste folk tænder for tv for at slappe af ovenpå en hård dag - så fristes til at tro at du render rundt og keder dig en smule?

(Fristes mest til at tro at du keder dig siden du oprettede dette spørgsmål...)
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2006 - 22:40 #15
-gecko-

du ldyer så klog og alt vidende... men hvor smart kan man være og sige alt det pis om hva man skal lærer, når man har et brugernavn efter et computerspil ?

Tror næppe du finder andre som dig, i danmark ihvertfald, måske på den lukkede... prøv dér..

du angriber 2 millioner folk og fremhæver dig selv som et bedre individ? rigtig smart  at gøre
Avatar billede c-holst Novice
16. april 2006 - 23:27 #16
Strisser på Samsø:
realistisk...nej, men vi kunne leve os ind i det vi så
spændende...momentvis, ellers gad vi jo ikke de det
hyggelig...stort set altid, det er jo "søndag" aftem
triviel... for mange afsnit måske, men når nu gryden er i kog
fængende...det er jo det tv-underholdning handler om
romantikken...vi glæder os jo til at se hvordan det går
banaliteter...er det ikke det 99% af vor tid går med

Taxa...Jeg kunne gentage mig selv

hotellet...Jeg kunne gentage mig selv

nicolai og Julie...Jeg kunne gentage mig selv

Rejseholdet...jeg kunne gentage mig selv

Ørnen...jeg kunne gentage mig selv

Krønikken...jeg kunne gentage mig selv

jeg kunne gentage mig selv

vil jeg have fakta om verdens gang læser jeg avisen, hører radio, ser tv-avisen og andre relevante magasiner

vil jeg have historiske fakta læser jeg (forhåbenligt veldokumenterede)bøger, aviser, magasiner, ser tv og hører radio.

Vil jeg underholdes, slappe af, hykke mig, koble af, og så videre, ja så tænder jeg for mit tv, ser hvilket prgam der bedst kan opfylde mit behov, ser det

Vil jeg drive en selvstændig tv-kanal, hvor målet er, overlevelse, seertal og formidling, ville jeg sende præcis de ting folk gider se

anderledes forholder det sig jo, hvis staten er inde over med krav om indhold og sikring af midler. Så er det vi som befolkning kan begynde at stille reele krav til det vi lukker ind i vore stuer

mine råd til dig
sluk for det du ikke gider se
ignorer i nogen grad andres samtaler om tv, som ikke interesserer dig
fortæl andre hvad du synes er spændende tv
prøv, fordomsfrit, at se det som andre ser, måske opnår du så de samme ting som andre

hvis du vil se en politimands arbejde, så søg ind til politiet, i fjernsynet se du kun "reklamen" for det

håber mit indlæg kan bruges til lidt:-)
Avatar billede -gecko- Nybegynder
17. april 2006 - 00:04 #17
fortsæt... fortsæt... lad gallen flyde...

Og ja, god påske til jer også! Og god fornøgelse med Anna Phil...
Avatar billede summer Mester
17. april 2006 - 09:54 #18
-gecko- >>>fortsæt... fortsæt... lad gallen flyde...<<<
Nej du, du er FOR intelligent for mig. Jeg står af her og glæder mig til at slappe af med Anna Phil i aften.
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. april 2006 - 10:29 #19
hehe, sikke en "debat" :-)
jeg skal ikke blande mig i TV-serie snakken (har set dansk TV samlet 15min. de seneste 4 år.) - men det er vældigt interessant hvordan "folk" håndterer kritikken, for mig illustrerer det ganske udemærket hvad det hele handler om; danskernes bedrevidende, selvfede "verden drejer omkring os" mentalitet som gennemsyrer det syge danske samfund, hvor enhver lille dansker render rundt med en fornemmelse af DE hved hvordan tingene hænger sammen og har set lyset, i fast arbejde, 14 dage på Kreta, udendørskøkken og kolonihave. Når nogen påpeger den påtagede og til dels påtvungne bekvemmelighed som har lullet de fleste i søvn er reaktionen oftest; "hvis du ikke er enig så kan du jo bare skride", men det er jo også nu engang det nemmeste fremfor at skulle skue indad og tage stilling til om midelmådigheden og den let-lånte komformitet var det hele værd.

..økuller, smølfeland, frikadelledanmark, all the same to me.
kun sørgeligt at så mange finder eldorado i et billed-blads-danmark.

Og fandme om "de" ikke tager det med sig ud i verden, jeg har ca. 30 erhversfolk på business-rundtur i gang om md. i landet hvor jeg bor, og fandme ikke om om 6 ud af 10 har pakket Stryhns den grove med i kufferten
på trods af at her er verdens største om mest varrierede køkken.
Det siger det hele.

Om geckos indlæg ligefrem appelerer til højintellektuelle debatøre tvivler jeg på er hensigten. mit gæt er at han/hun bare forarges over danskens træden i vand og manglende interesse i at skue indad. Om Janten viser sit grimme ansigt i de fleste svar til gekko? Ja det tror jeg nok.
Avatar billede summer Mester
17. april 2006 - 12:46 #20
Når -gecko- indleder sit spørgsmål med: "Kicker: Hvad fejler det danske folk?" så må han jo også forvente svar. Som et gammelt ordsprog siger: "Som man råber, får man svar".
At -gecko- skriver at et hvert civiliseret menneske har fundet sin egen gud. Den gud -gecko- har fundet tror jeg så mænd er ham selv i egen høje person.

De mennesker som løfter pegefingeren af "det lallende småborgerlige Danmark", skal lige tænke på at de tre fingre peger på en selv. Det kunne jo tænkes, at man selv havde en sygelig tankegang. Under alle omstændigheder bor vi i et frit, demokratisk land. Til dem der har besvær med at acceptere det, vil jeg bare sige: "Smut da lige så stille til det land hvor det intellektuelle "paradis" findes". Det må da næsten være utåleligt at være dansker og så omgivet af sådant et lallende samfund.
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. april 2006 - 13:48 #21
jeg kan ikke umidelbart se fisusen i at skulle intellektualisere emnet?
Dit svar er i øvrigt bekræftigelse nok. At du så ikke selv kan se det er den sørgelige det af det.

Personligt har jeg taget konsekvensen deraf og er flyttet for længe siden ;-)

nå ja forresten, der er ingen Gud ...ligesom Oz ikke ligger for enden af regnbuen.
Avatar billede summer Mester
17. april 2006 - 18:40 #22
Det var da rart at høre at du har slået dig ned det helt rigtige sted for dig. Måske kunne du vejlede -gecko- om det ideellle sted for ham også :O))

>>>nå ja forresten, der er ingen Gud<<<
Bevis det, så skal jeg bevise Gud findes.
Avatar billede martin_moth Mester
17. april 2006 - 23:44 #23
-gecko- : du formulerer dig som om du er lidt ophøjet over "folket, synes jeg. Sikket et ordvalg du benytter. Jeg citerer:

"Og når det kommer til tv, så løber jeg skrigende væk fra det ”folket” ser. Det fede er jo at kunne ”citerer” noget ingen andre har set, noget som virker af større betydning. Som for eksempel at læse John Milton, mens andre læser Harry Potter. "

Aha - "folket", eller måske rettere "pøblen", ser Harry Potter, mens du selv er ophøjet til at læse John milton.

Det til trods søger du dialog med fremmede på et mere eller mindre tilfældigt site på internettet - jeg vil mene, at det er at sænke dig selv ned på "folkets niveau". Hvad kan du bruge pøblens røst til? Kan du komme væk herfra - det er ALT for jordnært til dig...

PS: Jeg ser ikke Anna Pihl, men min kæreste gør. Jeg er ikke medlem af folkekirken, men hun er. Måske tror hun på Gud. Synes du jeg skal lade mig skille?

;o)

PPS: Du er muligvis et fornuftigt menneske der prøver at sige noget fornuftigt - men din tone, dit sort/hvide syn på tingene og dit ordvalg gør, at det er svært ikke at tage en smule afstand - for mig i hvert fald.
Avatar billede -gecko- Nybegynder
18. april 2006 - 00:35 #24
Tja, den effekt har jeg desværre på folk. Det gør det bestemt heller ikke bedre, lige at være sluppet ud af gym. eksamenerne som 17-årig, med et alt for højt gennemsnit. Og som du måske ved, så har alt sin pris. I dette tilfælde arrogance, og tydelig social retardering, hvad værre er, at jeg har fået konstateret tendenser til asperger syndromet. Det er lidt af et nederlag, men det er mit personlige problem.
Jeg syns dog at jeg har fået så mange personlige blogs her, at jeg blev nød til at forsvare mig selv, hvor dårlige undskyldninger så end kommer til at lyde.

Da jeg postede dette, viste jeg udmærket godt, at jeg ville få en respons som den jeg har bevidnet, men helt ærligt, hvor mange konstruktive svar er kommet? - Og så bør du mere se min post som en start af en diskussion, end som et spørgsmål. - og som diskussion virker den da! Den har ikke kun rystet op i folks galle, men se bare længden og indlevelsen i det der er skrevet :).

Jo, jordens nærhed slipper man ikke sådan lige, men idealer er tillokkende, og det at indrømme ”defeat” er næsten værre end at leve i en indbildning. Det primitive liv er på alle måder lettere end det sofistikerede, lige meget hvor meget vi end prøver på at slippe væk fra den kritiske æstetik.

Og angående frikadellen; DK, så er jeg skam også på vej væk. Jeg har lige skrevet en 8 måneders kontrakt i England. - Det har ikke jeres interesse, men måske det kan forklare hvorfor jeg bruger ordene ”det danske folk”. Det kan tolkes som pøbel, men anse det som et hint til den stigende tildens til spidsborgerskab. En tendens jeg mildest talt har opbygget et had til.

Ja, det jeg skriver kan virke sort/hvidt, men det virkede.

”Synes du jeg skal lade mig skille?” Tja, det er op til dig. Tro hvad I vil. Men måske www.undojesus.org’s retningslinjer slet ikke er så dumme endda. Læs og forstå…

thiazz, Computerspil… se lige oprettelsesdatoen på min bruger, tror jeg var 14 år der, og endnu mere naiv end nu.
”rigtig smart at gøre” – får dig til at lyde som handelsskoleelev :) - Som Gary Oldman ville sige ”Sarcasm is the recourse of the weak mind”.

john_stigers, keder mig? Hvis jeg keder mig, hvad gør du/I så? CV på Eksperten? Sikkert meget værd, men for fanden, at have 100.946. – Så har du da vist gloet lidt for meget ind i din skærm, hva’ :). Det er dog en form for gratis support,.. thumbs up!

summer, ”Håber du om 10-15 år finder din ligeværdige debatør.” Jamen tak, måske det bliver din datter. Husk lige at fortælle hende at ”debatør” er med to t’er ik’ :). – Når vi nu skal angribe alt og alle… Men ja, ”som man råber, får man svar”, og det havde jeg da også forventet. Har jeg brokket mig?

c-holst, Lyder rigtigt fornuftigt! Ja, mange af de aspekter i det der kører på dansk tv, stimulerer os. Men tag et kig på den moderne version af Maslows behovspyramide…

Til alle jer andre, tak for deltagelsen…
Avatar billede -gecko- Nybegynder
18. april 2006 - 00:36 #25
Btw. You got mail!
Avatar billede summer Mester
18. april 2006 - 09:46 #26
-gecko- jeg tror virkelig du er syg i hovedet - godt du nu forlader DK. Det vil ikke blive et savn.
Jeg skrev >>>De mennesker som løfter pegefingeren af "det lallende småborgerlige Danmark", skal lige tænke på at de tre fingre peger på en selv. Det kunne jo tænkes, at man selv havde en sygelig tankegang.<<<
Det passer jo udmærket med din højrøvede irettesættelse af mine staveevner:
>>>Husk lige at fortælle hende at ”debatør” er med to t’er<<<
Måske trænger du selv til lidt selvransagelse - en undskyldning fra dig, vil vist være et større mirakel end man kan forvente.
>>>Og god fornøgelse med Anna Phil...<<<

Ha' det godt hinsides. Livet er for kort til at bruge mere tid på dig. Det kræver vist nok snarere en prof. psykiater. - Bye, bye ;O))
Avatar billede -gecko- Nybegynder
18. april 2006 - 10:00 #27
:D
Seriøst, det fik mig til at le.

En undskyldning fra nogen som helst, der virkelig menes er KUN ET IDEAL. En undskyldning er kun en handling der er til for at redde ens eget skind.

"Livet er for kort til at bruge mere tid på dig", men du skulle lige have det med som det sidste ord ik'? :), bortset fra at modbevise dine egne sætninger, klarer du det jo fint, men var det ikke dig der blev personlig? Kritiserede jeg andre end "det danske" folk, som jeg vel selv er en del af, lige meget hvor højrøvet indlægget end kan lyde.

Prof. Psykiater… skræmmende ikke, jeg regner selv med at starte på psykologistudiet om et år :).
Avatar billede martin_moth Mester
18. april 2006 - 10:02 #28
-gecko- :først ros fodi du følger op. Hernæst 3 punkter, du kan tænke over, og som kan hjælpe dig til at undgå, at du fremover skal "forsvare" dig selv:

1)
Du angriber summers stavefejl, selvom du selv skriver "nød til" i stedet for "nødt til" - en klassisk folkeskole-stavefejl som næppe er en slåfejl. Bemærk, at DU er den eneste der ikke har overskud til at se i gennem fingre med andres stavefejl - måske skulle du overveje at gøre det fremover

2) Du HAR jo fået svar - f.eks. summers allerførste svar, hvor han skriver, at det er det ukomplicerede ved serien der tiltaler folk. Underforstået, at folk vil slappe af uden at der kræves noget af dem.

Som kommentar til det svar skriver du blot, at det ikke er konkret, og antyder meget kraftigt, at det er fordi summer er kirkegænger. Se DET er netop denne totalt mangel på respekt og sort/hvide syn på sagen, der kan virke frastødende. Med et sætter du summer og alle andre kirkegængere i bås, og antyder, at du er dem alle overlegne. Hvis du altid møder folk med så firkantet syn på sagen, forstår jeg godt, at du møder modstand. Du er velkommen til at have de meninger - jeg er faktisk til en vis grad enig, jeg er nsæten ateist, men jeg går ikke rundt og slår folk i hovedet med mit eget ophøjede syn på bl.a. religion

3) Du synes det er fedt at citere f.eks. litteratur der er på et intellektuelt langt højere niveau end Harry Potter. Og vifter i øvrigt om dig med citater i dine indlæg. Hvad er det for et behov der sækkes derved - det må være en trang til at vise dine medmennesker, at du er belæst og lærd. Hvorfor er det nødvendigt? Det er da de færreste der har behov for det - det må være for at kompencere for et-eller-andet. Prøv at overvej effekten af dine flotte citater - for det dig til at virke lærd og intelligent, eller i disse sammenhænge højrøvet og bedrevidende? Det kan du overveje...

Mine 2 indlæg har ikke meget med dit oprindelige spørgsmål at gøre, men en kommentar til den måde du skriver til andre folk på. Du kan jo så tage det til efterretning eller lade være.

Over & Out
Avatar billede -gecko- Nybegynder
18. april 2006 - 10:12 #29
Jeg er klar over det du skriver i forvejen... Men tak.

Skal vi lukke og slukke?
Avatar billede martin_moth Mester
18. april 2006 - 10:23 #30
hvis du er klar over det kan det undrer, at du så alligevel ikke ændrer adfærd. Men du må jo have det fint med det så....

Luk du bare, diskussionen handler efterhånden kun om dig, og så interessant er det jo heller ikke.

Jeg smider svar, så spørgsmålet kan markeres som lukket
Avatar billede summer Mester
18. april 2006 - 10:25 #31
martin_moth -> det pænt af dig aft forsvare mig. Det behøvede du nu ikke. Jeg kan sagtens "klare mosten" fra geckoen.
Med hensyn til at være troende, kunne jeg nævne rigtig mange virksomhedsledere/direktører m.m. som er kristne og som leder virksomheder af en størrelsesorden jeg næppe tror gecko kommer i nærheden af. En par af de store
: AP Møller (Arnold Mærsk Mc-Kinney Møller), eller Danfoss (Mads Clausen) o.s.v.
Mange mennesker har en fejlagtig opfattelse af at være kristen. Det er absolut IKKE et svaghedstegn at tro der er en der er større end en selv. Det kunne gecko lære en del af.
Avatar billede martin_moth Mester
18. april 2006 - 10:36 #32
summer: se det ikke som et forsvar af dig personligt - du blev blot brugt som "eksempel" ;o)
Avatar billede arnums Nybegynder
18. april 2006 - 11:08 #33
thiazz.... skrev "Tror næppe du finder andre som dig, i danmark ihvertfald, måske på den lukkede"

jo, mig, og alle dem jeg kender(og vi bor ikke på den lukkede)
:o)
Avatar billede martin_moth Mester
18. april 2006 - 11:21 #34
man må kun have en profil, gecko/arnums ;o)
Avatar billede martin_moth Mester
20. april 2006 - 10:00 #35
og må jeg i øvrigt henledes vores alles opmærksomhed på følgende:

http://www.blamonet.com/gallery/albums/userpics/10001/normal_Retard_Win.jpg
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2006 - 11:14 #36
hmmm...
Håber du selv syntes den var sjov...
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. april 2006 - 13:23 #37
ja har også svært ved at se humoren?
Avatar billede martin_moth Mester
20. april 2006 - 17:20 #38
MEGET sjov!!!

:o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2006 - 19:31 #39
Faktisk ikke...
Avatar billede -gecko- Nybegynder
20. april 2006 - 19:39 #40
Okay, seriøst... hvordan afmelder jeg denne tråd fra automatisk info pr. mail?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2006 - 20:12 #41
Okay, seriøst...
Man afmelder ikke info om kommentarer i egne spørgsmål.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2006 - 20:14 #42
Men skriv en kommentar, fjern vinge i "Abonnér" - klik send, så får du ikke besked om indlæg.
Avatar billede -gecko- Nybegynder
20. april 2006 - 20:29 #43
Tak :)

hvis jeg vil se normal_Retard_Win.jpg
- smutter jeg ind på break.com, men lige nu er det svært at koncentrerer sig om at lave noget produktivt, når pop3 programmet falsher hen over skærmen, med Special Olympics.
Avatar billede -gecko- Nybegynder
20. april 2006 - 20:30 #44
Pis, glemte at hanne Abonnér væk...
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2006 - 08:11 #45
Jeg kan se, at dette spørgsmål er uddebateret, og at folk har været rundt om mange ting.

Om serien hedder Strømer, Taxi, Ørnen .... whatever, så er det jo bare én serie i serien af alle danske serier, som de danske TV-selskaber har skabt siden en gang i halvfemserne. Jeg mener det var TV3, der var først på banen med en eller anden serie om den daglige gang på et hospital, og når alle andre selskaber ser, at den har success, følger de trop.

Når alt kommer til alt, vil TV-selskaberne have deres bid af kagen, hvad seer-antal angår. Og dermed også reklamekronerne. Der er én kanal i Danmark, som ikke behøver at prostituere sig selv for at kunne overleve. Det er resten nødt til, i større eller mindre grad. Men hvis seerratings viser, at stemningen er for danske TV-serier med et islæt af Glamour-konceptet fra USA, så er det den vej udviklingen i dansk fjernsyn går.

Andet tror jeg ikke du skal lægge i det. Enten taler det til noget i én, eller også gør det absolut ikke. Så er der kun tilbage at slukke eller skifte kanal. Og håbe, at den næste serie måske er noget man gider at se .... hvis man gerne vil se serier.

At forsøge at løfte sådan en debat op på et intelligent niveau, når selskaberne grundliggende bejler om seernes gunst, synes jeg personligt er unødvendig. De vil have gode ratings, og det kommer der en serie af serier ud af. Appelerer de til dig, så se dem. Gør de ikke, så sluk :o)