Avatar billede carl_erik Nybegynder
18. april 2006 - 11:07 Der er 14 kommentarer

Komplikasjoner mellom hovedkort og skjermkort?

Ser noen av dere om det er noen problemer mellom hovedkortet og skjermkortet mitt?

Kan det hende at det er noen problemer mellom disse to kortene?

Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301603
SKjermkort1: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302996
SKjermkort2: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306277
Avatar billede never_mind Nybegynder
18. april 2006 - 11:10 #1
nej det burde virke uden nogen problemer, både hovedkort og skjermkort er PCI-e 16X
Avatar billede carl_erik Nybegynder
18. april 2006 - 11:17 #2
Kan det være noen komplikasjoner i forbindelse med denne skjermen da?
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309675&cks=PRL

Enten skjerm - hovedkort eller skjerm - skjermkort?
Ser dere noen problemer?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. april 2006 - 11:18 #3
hvad har du da af problemer siden du spørger?
Avatar billede never_mind Nybegynder
18. april 2006 - 11:21 #4
jeg kan ikke se hvilken type skjermudgang der er i dette skjermkort http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302996 men http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306277 har DVI og det har skjermen du linker til også, så det vil der ikke være problemer med (men kort nummer 1 er jeg ikke sikker på vil kunne bruges, da de ikke skriver om det er med VGA eller DVI udgang)
Avatar billede never_mind Nybegynder
18. april 2006 - 11:27 #5
james_t_dk det er for at være sikker på der ikke er problemer inden spørger køber dem hjem ;)
Avatar billede carl_erik Nybegynder
18. april 2006 - 12:14 #6
Vel, har både DVI og VGA utgang...

Problemet mitt er at når jeg innstallerer Skjermkortet, har prøvd to skjermkort, så blir skjermen svart. Jeg har sjekket frekvensen og spurt LG om hva som kan være feilen...men har ikke funnet noe.
Skjermen blir svart når maskinen er ferdig med å laste windows xp, og når jeg da egentlig skal kunne logge inn som administrator, før jeg rekker å logge inn, blir skjermen svart.
Avatar billede carl_erik Nybegynder
18. april 2006 - 12:16 #7
Vel, skjermen blir vel ikke akkurat bare svart, den skrur seg av. Lyset på skjermen går fra grønt til oransje.
Avatar billede never_mind Nybegynder
18. april 2006 - 12:17 #8
er der billede på hvis du prøver med en skærm med billedrør ? (hvis det er et frekvens relateret problem, burde du kunne komme ind og rette det med den monteret) kan du starte i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede carl_erik Nybegynder
18. april 2006 - 12:38 #9
Har ikke prøvd med CRT skjerm...Har dessverre ikke tilgang på det her. Burde det være et problem?

Jeg klarer å starte den i fejlsikret tilstand!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. april 2006 - 12:50 #10
Når du er i fejlsikker tilstand så bør du sætte opløsningen til 1024*768 60Hz.
Dette er bare til test. Hvis opløsningen er højere end skærmens maks tilladte: 1280 x 1024 / 75 Hz så vil skærmen formentligt lukke ned.

Den valgte opløsning bliver først aktiv, når maskinen er bootet.
Avatar billede carl_erik Nybegynder
18. april 2006 - 13:08 #11
Dessverre får jeg ikke til å endre frekvensen på skjermen i fejlsikker tilstand. Men jeg gjorde det etter å ha innstallert driverne til skjermkortet, men FØR jeg startet maskinen på nytt. Men dessverre skjedde ingen endring, skjermen ble fortsatt svart.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. april 2006 - 07:41 #12
Har du prøvet med et andet kabel mellem grafikkort og skærm?
Avatar billede carl_erik Nybegynder
19. april 2006 - 08:38 #13
Jeg har prøvd med både DVI og VGA kabel...ingen av de fungerer.

Tror dere/du det ligger til skjermen...at det er noe feil med skjermen?
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 13:51 #14
Brug for mere hjælp ?