Avatar billede stigpedersen Nybegynder
05. maj 2001 - 17:57 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

er opgradering altid nødvendigt?

Jeg sidder her med min \"oldgamle\" athlon classic 550, et Asus MX grafikkort og 256 MB
ram.
Jeg sidder og kigger på priser på hardware og
savler.
MEN fakta er at mit gamle dyr kan køre de allerfleste spil i 1024x768 16bit med høje detaljer, totalt flydende.
Så er det jeg tænker på om vi ikke er lidt for hurtige til at købe det sidste nye.
Vi kunne jo bruge kuglerne på fede spil!
Så altså debatten går på: HVOR GAMMEL HARDWARE KØRER DU MED, OG HVOR GODT KØRER DIV. SPIL.
Jeg kører SOF flydende i 1024X768
Jeg kører Indiana Jones flydende i 1024x768
Jeg kører Quake flydende i 800x600
Jeg kører Nocturne flydende i 1024X768
osv.
Flydende vil sige totalt uden \"hakker\" i
Grafikken.
Det kunne være sjovt at høre hvad I kan få ud af gammel Hardware .

Avatar billede bjarke-b Nybegynder
05. maj 2001 - 18:07 #1
Jeg har en amd k6-2 400 mhz, med 224 mb ram, et SiS grafikkort med 8mb shared ram.

Jeg er ikke den store gamer, men half-life, RA2 og unreal tournament kørte da fint på min puter
Avatar billede delphidaner Nybegynder
05. maj 2001 - 18:19 #2
Jeg kører med en 600 MHz AMD-Duron med 128 MB RAM.

Desuden kører jeg også med Diamond Viper 550 - et billigt 3D-grafikkort jeg købte for et par år siden. Men det kører helt upåklageligt. Jeg kører også Half-Life, Quake, osv. med 1024x768 helt flydende.
Avatar billede msmows Nybegynder
05. maj 2001 - 18:25 #3
Opgradering er tit som med biler. Man vil have mere end man har brug for.
Kører tingene tilfredsstillende, er det så absolut nødvendigt at få en hurtigere cpu eller en hidsigere grafikkort, end kammeraterne, eller er det bare for pral??!!
Avatar billede arne_byste Nybegynder
05. maj 2001 - 18:36 #4
Jeg kører Duron 800MHz med 384 MB Ram og et GeForce2 kort, det kører sgu rart ;-)

min tidligere 300mhz med 128 mb ram og TNT1 var liiige langsom nok til at slå de andre i Quake3, men nu....nu går det meeeeget bedre, som biler -> rart at ha noget ordentligt at køre i
Avatar billede stigpedersen Nybegynder
05. maj 2001 - 18:51 #5
>Arne byste
Heldigvis bliver værdien på en bil ikke halveret
efter 6-12 måneder
Men det gør den når vi taler pcer.
Ford spytter heller ikke nye generationer ud af biler hver 6.måned.
Avatar billede stigpedersen Nybegynder
05. maj 2001 - 18:53 #6
Meeeen jeg vil da godt selv ha det vildeste.
Jeg tror bare de tager røven på os.
Avatar billede stigpedersen Nybegynder
05. maj 2001 - 18:59 #7
Er fakta ikke at pentium 450 med et godt 3d kort
kan klare de fleste spil?
Avatar billede double-g Juniormester
05. maj 2001 - 19:04 #8

Jeg kører med en 300 MHz AMD K6-2
Den kører DeltaForce 3 uden problemer og hitman47  næææsten flydende.

Efter jeg smed 128 MB RAM i oveni de 64 jeg havde i forvejen

Avatar billede stigpedersen Nybegynder
06. maj 2001 - 11:34 #9
Hov double-g skulle da osse ha haft! :-(