Avatar billede pixelpaw Nybegynder
19. april 2006 - 11:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Listevisning af egne objekter

Problemstilling: Hvordan kan jeg vise en lodret liste over nogle objekter?

Objekterne jeg laver indeholder nogle tekster og skal tegne et lille ikon ud fra nogle værdier. Ikonerne skal tegnes runtime (er lavet). Netop fordi ikonerne skal tegnes får jeg det problem, at en simpel ListView ikke kan bruges. Informationerne skal vises i en tabelstruktur. Jeg har forsøgt med ListView, men er lidt usikker på, om jeg skal til at overloade Add funktionen til at modtage mine objekter.

Kunne fx se sådan her ud:
ikon1 | 16 | aaaa
ikon5 | 44 | bbbb
ikon2 | 93 | cccc
ikon6 | 55 | dddd

Håber det giver mening.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. april 2006 - 17:26 #1
kan du bruge et datagrid ?
Avatar billede nielle Nybegynder
19. april 2006 - 18:40 #2
Er det meningen at ikonerne også skal kunne opdatere sig løbende efter at listen er blevet vist?

For ellers kan du jo bare beregne dem runtime og lægge dem i ListView'ets SmallImageList på samme måde som du ville oprette dem hvis det var statiske filer du heltede dem fra.
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
20. april 2006 - 09:53 #3
dr_chaos. Kan jeg i et felt i et datagrid angive en pointer til et objekt, som så tegner sig selv?

nielle. Der er ikke som sådan tale om ikoner. Det er ikke fx gif-billeder. Det er objekter som tegner sig selv ud fra nogle parametre. Derfor kan jeg nok ikke putte det ind i en SmallImageList.

Overvejer om jeg skal lave ikoner til alle de forskellige muligheder der kan opstå, 512... men det vil jeg jo helst være fri for hvis jeg kan.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. april 2006 - 10:04 #4
bruger du c# 2.0 ?
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
20. april 2006 - 10:48 #5
Ja hvis 2.0 = 2005 :o)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. april 2006 - 10:57 #6
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. april 2006 - 10:57 #7
Hvis du lave en custom column kan du selv bestemme de properties der skal med og hvordan den skal laves.
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
25. april 2006 - 09:51 #8
dr_chaos. Jeg har ikke haft tid til at kigge på de links endnu, og der går nok lidt endnu. Men smid et svar så du kan få nogle point.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. april 2006 - 11:42 #9
svar :)
Det er helt iorden :D