Avatar billede asmodeus Nybegynder
19. april 2006 - 18:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen widesreen understøttelse på Geforce kort

Hejsa

Jeg påtænker at købe dette kort:

Innovision Geforce 6800LE / 256MB DDR / DVI/AGPx8

og skal køre det på en Apple 20" widescreen skærm i 1680x1050.

Men jeg læser på deres hjemmeside, at de på DVI udgangen understøtter op til 1600x1200, hvilket svarer til hvad en alm. format 19-20" skærm kan klare.

Hvordan vil det dog gå på min skærm???

Jeg kan i øvrigt bemærke at jeg pt. har et Radeon 9600 og det magter fint opgaven.

Citat fra Innovisions hjemmeside:"
InnoVISION Multimedia is a pioneering developer and a manufacturer of a diverse range of cutting-edge multimedia PC hardware products, with the aim of delivering the ultimate multimedia experience to the masses of PC users and multimedia professionals at an affordable cost. The need for multimedia has never been greater - Internet content and applications, graphics, games, movie-making, audio production. Whatever your need may be, the company's vision is to elevate your experience and creations to the fullest potential of the newest technologies. PRODUCT FEATURES: Powered by GeForce 6800 LE GPU; High-Speed 256-bit DDR Memory Interface with Advanced Memory Control; 0.13-micron process technology; Full-Speed 32-Bit Color Precision; PCI-Express / AGP 8X interface; 8 Pixels/Clock Rendering Pipeline; NVIDIA SLi technology; NVIDIA CineFX 3.0 engine; NVIDIA UltraShadow II technology; NVIDIA Intellisample 3.0 technology; NVIDIA High-Precision Dynamic-Range (HPDR) technology; NVIDIA ForceWare Unified Driver Architecture (UDA); NVIDIA nView multi-display technology; NVIDIA Digital Vibrance Control 3.0; 400MHz RAMDACs supports 2048x1536 resolution at 85Hz; Highest DVI output up to <b>1600x1200</b> resolution; 128-bit studio-precision computation; Integrated full MPEG encode and decode support; Integrated NTSC/PAL TV encoder up to 1024 768 resolution; DirectX 9.0 and OpenGL 1.5 optimizations and support. "
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. april 2006 - 18:43 #1
Kører dit 9600 kort 1680*1050, også med dvi, er du sikker på det? Men det skal nok gå finno, den skal nok understøtte widescreen opløsninger der er mindre end den maximale 1600*1200.. Du kan evt hente everest her http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1072 når så gfx kortet er installeret går du ind i everest og kigger under grafik kort > video tilstande - der kan du se hvad der understøttes. Mail evt producenten og spørg om den specifikke opløsning er understøttet
Avatar billede pinball Nybegynder
19. april 2006 - 18:59 #2
Avatar billede asmodeus Nybegynder
20. april 2006 - 14:00 #3
Ja, mit Radeon kort fungerer positivt med 1680x1050 i 32 bit...

Lader spørgsmålet stå lidt endnu - vil gerne have et entydigt svar.
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. april 2006 - 14:09 #4
Den kan godt køre den opløsning du ønsker.. 1600*1200 giver 1.920.000 pixels  1680*1050 giver 1.764.000 pixels og dermed er den opløsning mindre end de 1600*1200 og den er ikke noget problem for kortet
Avatar billede pinball Nybegynder
20. april 2006 - 14:10 #5
enig med drgonzo..Innovision Geforce 6800LE fint kan vise 1680x1050 sålænge skærmen kan vise opløsningen