Avatar billede snabeljan Nybegynder
03. maj 2006 - 11:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dokumentation af hardware og software på servere

Kære Eksperter!

Jeg har brug for et godt værktøj, der fra en central server skal kunne give mig dokumentation af hvilken hardware og software der er installeret på de andre servere i vores netværk. Hvis værktøjet ydermere kan dokumentere switche osv., vil det være helt perfekt

Dette værktøj skal integreres i en softwarepakke der dokumenterer alt lige fra produktionshåndbøger til hvordan vi er DS-484 compliant og hvordan vi har implementeret ITIL.

Jeg forestiller mig en eller anden Client/Server applikation, men det er ikke nødvendigt - blot vi nemt kan få den ønskede information ved et enkelt klik. Output skal helst være i et kendt office format (*.txt, .doc, .vsd ell. lign)

Jeg ved det er et svært spgm. men ved dialog, kan vi måske komme det nærmere.

Mvh
Jan
Avatar billede snabeljan Nybegynder
05. maj 2006 - 10:40 #1
Er der virkelig ikke nogen, der ved noget om emnet? Er det måske lagt i en forkert kategori?

/snabeljan
Avatar billede snabeljan Nybegynder
20. juni 2006 - 21:30 #2
Nå - svaret var åbenbart VMI kald... Har nu lavet en løsning der virker fænomænalt...

/jan
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
21. juni 2006 - 13:11 #3
Hvad endte løsningen med?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
28. september 2006 - 10:34 #4
lsskaarup -

Det ender formentlig med en løsning, hvor vi laver VMI kald til serverne. Udfordringen går dog på at vi også skal have informationer ud af storage systemer og switche osv. Men jeg tror det findes noget SNMP to VMI konvertering.

Jeg har set et softwarehus på sagen og afventer et møde i nær fremtid!

/SnabelJan