Kan nogen af jer hjælpe mig med at få mit program til at gå i pause-mode indtil der bliver trykket på en tast på tastaturet? Jeg går ud fra det er noget med thread.wait() kobineret med en keylistener og noget thread.notify()?
Håber nogen af jer kan hjælpe. Evt. med et lille eksempel, da jeg er lidt java-noob:)
Hov, skal den vente på input, eller skal den bare "lytte" på tastaturet? Sådan en slags messenger funktion, hvor man går fra den ene status til den anden, hvis man ikke bruger mus/tastatur?
Jeg vil forsøge at uddybe: Vi skal lave et turbaseret spil, baseret på Swing UI, hvor brugeren flytter sin "helt" og modstanderne, baseret på en AI, træffer et valg om at flytte også. Vi har brug for at vores helt flytter sig eet felt når man trykker på en tast. Derefter skal modstanderne træffe deres valg om at rykke eet felt efter hvor helten står i forhold til dem. Man kan dermed sige at hele programmet står på "pause" hver eneste gang man har trykket på en tast og modstanderne, med lidt delay, har foretaget deres ryk. Der skal jo ikke ske noget før man så igen trykker på en tast og flytter helten. Derfor mente vi at thread.wait() og notify() funktionerne ville være smarte. Har i andre ideer?
Det ser godt ud. Vi vil dog gerne have at den er uafhængig af GUI'en. Så den eksempelvis bare sysout'er hvad key man har trykket på. Kan det lade sig gøre?
Ja, vi bruger swing, men vi er interesserede i at gøre vort program helt uafhængigt af GUI, så det kan køre helt uden. Vi tester hele spillet tekstbaseret via konsollen inden vi overhovedet begynder at lave GUI.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.